کد مطلب: 1372
  تاریخ انتشار:  1392/12/20 - 11:47


3000 اصله نهال درجنوب غرب پایتخت غرس شد

یک اصله نهال به ازای تولد هر کودک از اردیبهشت ماه سال آینده در بوستان جدیدالاحداث دوستدار کودک منطقه 18 کاشته می شود.
download کاشت نهال

همزمان با طرح استقبال از بهار و فرارسیدن هفته منابع طبیعی ، تعداد 3 هزار اصله نهال طی مراسمی با حضور دو منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر و دکتر نوروزی شهردارمنطقه 18دربوستان ملاصدرا به زمین نشانده شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از "تهران سما "،در این مراسم که با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ترویج فرهنگ کاشت و نگهداشت گونه های مختلف گیاهی ترتیب داده شده بود،این تعداد اصله نهال مزین بنام اسماء ا... ، شهدای والامقام ،اعضای چهارمین دوره ازشورای اسلامی شهرتهران ومدیران شهری دربوستان ملاصدرا واقع در حاشیه بزرگراه آزادگان غرس شد.
حجت الاسلام و المسلمین - ناصحی رئیس کمیسیون اجتماعی وفرهنگی شورای اسلامی شهرتهران در این مراسم سخنان خویش را با اشاره به توصیه های مؤکد قرآن و معصومین به امرکاشت درخت آغاز کرد و افزود : فضیلت پرداختن به این مقوله که با حفظ سلامت و تندرستی مردم سروکار مستقیمی دارد، براساس روایات ونقل قولهای موثق بسیار زیادبوده و درکلانشهری همچون تهران که بامعضل آلودگی هوا مواجه است،این وظیفه ، علاوه بریک تکلیف الهی،به امری واجب تبدیل شده است.
وی در ادامه به موضوع انتقال کوره های کارخانه ایرفو یکی ازصنایع آلاینده پایتخت به شمس آباد با پشتکارو پیگیری شهردار منطقه 18 اشاره و اظهار داشت : به لطف ایشان که یکی از چهره های صاحب نظر زیست محیطی پایتخت هستند، این امر پس از 50 سال صورت گرفت و امیدواریم درزمینه افزایش سرانه فضای سبز که در این بخش از پایتخت وضعیت مطلوبی نیز دارد،شاهد دستآوردهای ارزشمندی باشیم و این اقدام خود یک حرکت زیست محیطی بشمار و محسوب می شود.
ناصحی همچنین به تشریح آمارجالب توجهی ازفوایدکاشت نهال پرداخت و تصریح کرد:براساس شواهد و قرائن موجود و استدلال کارشناسان ، کاشت یک هکتار فضای سبز قادر است اکسیژن تعداد 180نفرازشهروندان راتأمین وجالب تر اینکه کاشت یکصد اصله نهال نیزمی تواند علاوه برجذب 77 هزارگالن آب زیرزمینی ،به میزان 60کیلو گرم ازحجم آلایندگی ها رابرطرف نماید، مضافا" اینکه درتابستان این تعداد اصله نهال 20درصدتولیدسرما و در زمستان نیز12 درصدتولید گرما را افزایش خواهدداد.
همچنین دکترعلی صابری یکی دیگر ازاعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهرتهران با ابراز خرسندی از تقارن هفته منابع طبیعی وروزدرختکاری باولادت حضرت زینب کبری (س)،بزرگ بانوی جهان اسلام یادآور شد: درلسان عرب زنیب به معنای درخت سبزاست وچه میمون ومبارک همزمانی این مناسبت باهفته منابع طبیعی وروزدرختکاری و چه زیباتر این نکته که نام این بانوی بزرگ جهان اسلام درتمام فصول سبز و پایدار مانده است.
وی درادامه به همزمانی ایام نوروز و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز اشاره و گفت : تقارن این دو مناسبت با یکدیگر نبایستی باعث شود که هیچ کدام از آنها تحت الشعاع قرارگیردودردین مبین اسلام خنده وگریه،شادی و عزاجایگاه های خودشان را دارند.
صابری همچنین از شهردارمنطقه 18 به عنوان یکی ازفعالین درزمینه محیط زیست خواست ،علاوه برتلاش دراین زمینه،موجبات رفاه حال و آسایش شهروندان معلول رانیزفراهم و شرایط زندگی این قشر ازشهروندان را نیز در این بخش از شهر تهران تسهیل نماید.
دکتروحید نوروزی - شهردارمنطقه 18نیزدرابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت :مردم جنوب تهران ولی نعمت ماهستندوحق مسلم آنهاست که بهترین امکانات برایشان فراهم شودو براساس سیاست دکترقالیباف شهردارتهران مبتنی بر کاهش فاصله طبقاتی شمال تاجنوب پایتخت،ضروری است اقدامات لازم و درخور شأن شهروندان منطقه صورت تابتوانیم این فاصله رابه حداقل برسانیم.
وی در ادامه از اجرای طرح کاشت تعداد400 هزاراصله درخت تاپایان امسال وهمچنین کاشت یک اصله نهال به ازای تولد هر کودک ازاردیبهشت ماه سال آینده دربوستان جدید الاحداث دوستدارکودک این منطقه خبرداد و خاطرنشان ساخت :درنظر داریم برای توسعه بیش ازپیش سرانه فضای سبز در این بخش از پایتخت و کمک به امر حفظ سلامت شهروندان،طرح کاشت 400 هزار اصله درخت درسالجاری و کاشت یک اصله نهال به ازای تولد هرکودک ازاردیبهشت ماه سال آینده به اجرا گذاشته شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری