کد مطلب: 1367
  تاریخ انتشار:  1392/12/19 - 13:19


اولین خانه خورشیدی شهر تهران نقطه شروع ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست

این خانه خورشیدی به عنوان یک نقطه شروع و محرک برای ترویج فرهنگ حفظ حفاظت از محیط زیست است.
download خانه خورشیدی

شهردار منطقه 16به بهانه یکسالگی اولین خانه خورشیدی شهر تهران که در محله علی‌آباد قرار دارد از این خانه بازدید و آنرا نقطه شروع و عامل محرک توجه به موضوعات زیست محیطی عنوان کرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از "تهران سما"، مهندس سید محسن اسدی در بازدید از اولین خانه خورشیدی شهر تهران که امروز خانه محیط زیست پهنه جنوب تهران نامیده می‌شود ضمن تبریک روز درختکاری گفت: امیدوارم کارهای نمادین ما در حوزه محیط زیست در آینده نزدیک از آنچنان فراگیری برخوردار باشد که دغدغه و نگرانی ما در حوزه محیط زیست برطرف شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوعات زیست محیطی و بحث‌های مربوط به انرژی که جز یکی از مآموریت‌ها و دغدغه‌های ویژه شهرداری تهران است ،به این موضوع پرداختیم و در سال گذشته اولین خانه خورشیدی شهرداری را در یکی از بوستان‌ها که به نوعی در یکی از آلوده‌ترین نقاط منطقه به لحاظ مشکل آلودگی هوا قرار دارد افتتاح کردیم.
مهندس اسدی عنوان کرد: امیدواریم این اقدام یک نقطه شروع و عامل محرک برای توجه و پرداخت بیشتر به موضوع زیست محیطی و انرژی خدادادی باشد.
اسدی در ادامه به وظیفه این خانه خورشیدی اشاره و عنوان کرد: وظیفه این خانه خورشیدی انجام کارهای فرهنگی برای آگاه‌تر کردن مردم به مسائل زیست محیطی است که طی یکسال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و تلفیق فعالیت‌های این مرکز با فعالیت‌های سرای محله باعث شده که درصد بالایی از آموزش‌های عمومی و شهروندی ما در موضوعات زیست محیطی متمرکز شود.
شهردار منطقه16 سپس به برنامه‌های آینده اشاره کرد و گفت: این خانه خورشیدی به عنوان یک نقطه شروع و محرک برای ترویج فرهنگ حفظ حفاظت از محیط زیست است و هدف از احداث این مجموعه این است که ما توجه به موضوعات زیست محیطی را به عنوان یک فرهنگ عمومی در عرصه عمل تبدیل کنیم.
وی افزود: باید همه تلاش کنیم بستر مناسب را برای زندگی سالم‌تر فراهم کنیم و در این نمادی که سال گذشته به دست ما رسیده می بایست به نوعی امانتداری کنیم.
اسدی در ادامه تصریح کرد: اهمیت این موضوع در سطح منطقه باعث شده که این مرکز به عنوان اولین مرکز در سطح تهران و مناطق تهران افتتاح شود و بناییست که در آن همه استانداردهای ملی در مبحث 19 مقررات ساختمان‌ رعایت شده و در ساخت این ساختمان تمام انرژی‌ها الکتریکی، گرمایشی و سرمایشی از انرژی خورشیدی استفاده شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در سطح پارک‌ها و مراکز عمومی شهر هم که از سال‌های قبل شروع شده با شدت بیشتری ادامه دارد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری