کد مطلب: 1359
  تاریخ انتشار:  1392/12/17 - 16:13


شهروندان منطقه 7 نهال رایگان دریافت می کنند

در آستانه فصل بهار و به مناسبت هفته منابع طبیعی یکصد هزار نهال رایگان در میان ساکنین منطقه توزیع خواهد شد.
download توزیع نهال

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 7 گفت: در آستانه فصل بهار و به مناسبت هفته منابع طبیعی یکصد هزار نهال رایگان در میان ساکنین منطقه توزیع خواهد شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، مهران احمدی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 7 با تأکید بر لزوم افزایش سرانه فضای سبز، ترغیب شهروندان به نگهداری از گیاهان و همچنین جلب مشارکت های مردمی در زیبا سازی و توسعه فضای سبز، افزود: به مناسبت هفته منابع طبیعی، یکصد هزار نهال رایگان به همراه بروشورهای اطلاع رسانی چگونگی کاشت و نگهداری درختان توسط اداره فضای سبز در 5 پایگاه واقع در پارک جوان (ناحیه یک)، بوستان سپیدار (ناحیه دو)، بوستان شهید آوینی (ناحیه سه)، بوستان شهید نیاکی(ناحیه چهار) و باغ موزه قصر (ناحیه پنج) به شهروندان متقاضی اهداء خواهد شد.
وی به کاشت گل و گیاه و رسیدگی به باغچه های منازل خانواده های شهدا از اول بهمن ماه تاکنون اشاره کرد و افزود: کاشت 18 هزار و 500 اصله درختچه در منازل شهروندان نیز از اول بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفندماه 92 ادامه دارد.
احمدی اظهار داشت: در جریان برنامه های ویژه استقبال از بهار و هفته منابع طبیعی، طرح کاشت 735 اصله درخت نیز در مدارس سطح منطقه هفت در حال اجرا است.
معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 7 در ادامه گفت: با توجه به شروع سال جدید و حفظ سنت های نوروزی و انتقال این سنتها به نسل های آینده، جشنواره سبزه آرایی در تاریخ 21 اسفند ماه در منطقه برگزار می شود.
احمدی همچنین از ایجاد فرش گل و گلکاری میادین، رفیوژهای پارک های محله ای به متراژ 1 هزار و 301 مترمربع خبر داد و تصریح کرد: بازپیرایی و مرمت فضای سبز به ویژه مرمت چمن کاری ها و ترون ها، پاکسازی پارک ها و فضا های سبز منطقه، رسیدگی به درختکاری جنگلی و نظارت بر کند و کوب، مسیر های آبیاری و سایر تأسیسات بوستان های شهری و محله ای نیز از دیگر اقدامات این معاونت در این ایام است.
به گفته ی وی با توجه به حضور بیشتر کودکان در پارک ها همزمان با شروع تعطیلات نوروزی، برای ارتقاء ضریب ایمنی زمین های بازی، اطمینان خاطر خانواده ها و استفاده بهینه هر چه بیشتر آنها از اوقات فراغت در این ایام، اداره فضای سبز منطقه اقدام به مرمت کفپوش زمین ها و وسایل بازی کودکان در کلیه بوستان ها و پارک های منطقه 7 کرد.
احمدی در پایان ابراز داشت: رنگ آمیزی پایه های روشنایی و تجهیزات موجود در فضای سبز، رسیدگی به وضعیت آب نما ها و رفع نواقص آنها و همچنین رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی و آبخوری های پارک ها و بوستان ها نیز از دیگر برنامه های در حال اجرای طرح استقبال از بهار است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری