کد مطلب: 1358
  تاریخ انتشار:  1392/12/17 - 15:09


توزیع نهال رایگان در بوستان های بزرگ غربی پایتخت

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 9 با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری از توزیع 30 هزار اصله نهال در بوستان های بزرگ سطح محدوده خبر داد.
download توزیع نهال

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 9 با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری از توزیع 30 هزار اصله نهال در بوستان های بزرگ سطح محدوده خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما، علی اکبر کریمی پور با اعلام این خبر گفت: هرساله در هفته درختکاری ، پایگاههای اهدا نهال در چند نقطه از منطقه مستقر می شوند تا شهروندان بتوانند در ایام پایانی سال با مراجعه به این پایگاهها ، نهال رایگان دریافت کنند.
وی به تعداد پایگاههای مستقر برای توزیع نهال اشاره کرد و افزود: امسال هم ، سه بوستان بزرگ منطقه از جمله بوستان المهدی (عج) ، بوستان استاد معین و شمشیری برای این کار در نظر گرفته شده اند و در واقع در 3 گوشه منطقه توزیع نهال صورت می گیرد.
کریمی پور تصریح کرد: در این پایگاهها توزیع انواع نهال های مثمر و غیر مثمر با ارائه آموزشهای فضای سبز نیز همراه شده و بسته های آموزشی در زمینه آموزش کاشت و نگهداری انواع نهال ها میان علاقه مندان توزیع می شود.
وی به برگزاری مراسم روز درختکاری در پادگان جی نیز اشاره کرد و گفت: میزان سرانه فضای سبز عمومی منطقه در برابر فضای سبز خصوصی نشان دهنده توان بالقوه این شهرداری در راستای استفاده بهینه از فضاهای بلا استفاده و اماکن نظامی و مجتمع های مسکونی نظامی برای توسعه فضای سبز بوده و طی سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است.
معاون شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: گسترش فضای سبز در سطح محدوده از سالهای قبل در برنامه مسئولان این شهرداری قرار گرفته و تدابیر ویژه ای برای افزایش سرانه فضای سبز اتخاذ شده که می توان به تملک زمین جهت ایجاد فضای سبز ، تبدیل فضای سبز خصوصی فرودگاه و مراکز نظامی به فضای سبز عمومی ، ایجاد فضای سبز عمودی ، بام سبز و سه بعدی اشاره کرد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری