کد مطلب: 1296
  تاریخ انتشار:  1392/11/30 - 17:43


مدیران NGO های محیط زیست: دولت به توسعه مترو به عنوان حمل و نقل پاک توجه کند

مدیران بیش از بیست (NGO) فعال در حوزه محیط زیست از بخش های مختلف پروژه آماده افتتاح بخش جنوبی خط 3 مترو تهران بازدید کردند.
download مترو

مدیران بیش از بیست (NGO) فعال در حوزه محیط زیست از بخش های مختلف پروژه آماده افتتاح بخش جنوبی خط 3 مترو تهران بازدید کردند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از "تهران سما"، پروژه کم نظیر بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر حدفاصل چهارراه ولی عصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب تهران که به پیش بینی صاحبنظران مسایل شهری و محیط زیست می تواند اثرات به مراتب بیشتری در کاهش آلودگی هوا و روان شدن ترافیک پایتخت داشته باشد این روزها مورد توجه بسیاری از گروه های دانشجویی، فعالان محیط زیست، مدیران شهری و مراجع تحقیقاتی در حوزه حمل و نقل قرار گرفته است.
در این راستا شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) امروز میزبان مدیران بیش از 20 تشکل غیردولتی و مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست بود که از بخش های مختلف این پروژه بزرگ شهری سال بازدید و در جریان مراحل عملیات و پیشرفت دستاورد بزرگ مترو در سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی قرار گرفتند.
فعالان محیط زیست از ناوگان مترو به عنوان تنها سیستم سازگار با محیط زیست و هوای پاک یاد کرده و توسعه مترو در کلانشهر تهران را به عنوان یک نیاز اجتناب ناپذیر برای پایتخت دانستند.
مدیران تشکل های مردم نهاد فعال محیط زیست پس از گزارش کارشناسان مترو مبنی بر این که مترو امروزه با توان مهندسی بومی ساخته می شود و تنها مشکل، اعتبار و بودجه است، وظیفه مسئولان و متولیان امر منجمله دولت، شهرداری و شورای شهر را در توجه هر چه بیشتر به ناوگان ریلی شهری و تخصیص اعتبار بیشتر برای توسعه مترو حیاتی و با اهمیت خواندند.
بر پایه این گزارش در پایان این بازدید، مدیران فعال محیط زیست با هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران در محل پروژه خط 3 دیدار و با ابراز رضایت و خوشوقتی از بازدید خود از این پروژه عنوان کردند که در حوزه فعالیتی خود تلاش خواهند کرد نقش موثر مترو را در حمل و نقل پاک بیش از پیش برجسته و آن را از مسئولان مطالبه کنند.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری