کد مطلب: 12956
  تاریخ انتشار:  1399/07/22 - 15:19


منع استفاده از محصولات پلاستیکی یک‌بار مصرف تا یک سال دیگر در کانادا

کانادا از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی استفاده از محصولات پلاستیکی یک‌بارمصرف را ممنوع خواهد کرد

کانادا از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی استفاده از محصولات پلاستیکی یک‌بارمصرف (محصولاتی از قبیل کیسه خرید، نی، همزن آب‌میوه و قهوه، قاشق و چنگال و ظروف بسته‌بندی غذا) را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
این اقدام در چارچوب طرح جامع کانادا برای حذف کامل پسماند پلاستیکی تا سال ۲۰۳۰ انجام شده است.

جاناتان ویلکنسون، وزیر محیط زیست این کشور گفت: آلودگی پلاستیکی اکنون محیط زیست طبیعی ما را تهدید می‌کند، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و مخصوصاً اقیانوس‌ها را اشباع کرده و حیات موجودات زنده این محیط‌ها را به خطر می‌اندازد. کانادایی‌ها اثرات این آلودگی را در سراسر کشور از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال به چشم خود می‌بینند.

وی افزود: پلاستیک‌هایی که قرار است مصرفشان ممنوع شود، به محیط‌ زیست آسیب می‌رسانند، بازیافت‌شان سخت یا پرهزینه است و در عین حال جانشین‌های خوبی هم در حال حاضر برای آن‌ها وجود دارد.

ویلکنسون به این نکته اشاره کرد که در میانه همه‌گیری کووید-۱۹ و با توجه به نگرانی‌ها از سلامت عمومی، ممنوعیت مصرف پلاستیک یک‌بارمصرف بر استفاده مردم از لوازم حفاظت شخصی یا سایر انواع پلاستیکی که در محیط پزشکی استفاده می‌شود، اثری نخواهد داشت اما مسئولان درصدد ارائه طرحی هستند که از رها کردن تجهیزات حفاظت شخصی مصرف‌شده در طبیعت جلوگیری شود و همچنین در حال بررسی گزینه‌های زیست‌تجزیه‌پذیرتری هستند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اتحادیه اروپا نیز برنامه دارد که سال آینده طرح ممنوعیت مصرف پلاستیک یک‌بارمصرف را به اجرا درآورد. اما مذاکرات سنگینی که دولت‌ها باید با صنعت تولید پلاستیک انجام دهند، موجب کندی فرایند تصمیم‌گیری در مورد نوع پلاستیک‌های مشمول این ممنوعیت شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان