کد مطلب: 12940
  تاریخ انتشار:  1399/07/20 - 12:12


ضرورت قرارگیری کاداستر اراضی ملی و دولتی در صدر فعالیت منابع طبیعی شهرستان‌های تهران

با توجه به پتانسیل های خوبی که در شهرستان ها وجود دارد باید از ظرفیت این بند قانونی برای مشارکت تشکل ها و جوامع محلی در انجام پروژه های منابع طبیعی استفاده کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تأکید کرد: بنا به تأکیدات رئیس قوه قضائیه و تعامل خوب به وجود آمده بین منابع طبیعی و ثبت اسناد، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی باید در صدر فعالیت شهرستان‌ها قرار داشته باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علینقی حیدریان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان تهران اظهارکرد: با توجه به وجود پایتخت در استان تهران و شرایط خاص حاکم بر آن، علاوه بر نگاه استانی، نگاه ملی به اقدامات منابع طبیعی وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از اقداماتی که در استان تهران با موفقیت همراه بوده به عنوان الگوی مناسب به استان‌های دیگر تعمیم داده شده و از این رو لازم است با همت و تلاش مضاعف فعالیت‌ها در حوزه منابع طبیعی طوری انجام شوند که شاهد موفقیت بیش از پیش آن ها باشیم.

حیدریان در ادامه یادآور شد: از آنجائی که طرح کاداستر در پیشگیری از تعرضات و تخلفات به عرصه های ملی و رفع مشکلات ثبتی و حقوقی نقش مؤثری دارد، عزم جدی منابع طبیعی و ثبت اسناد بر اجرای کامل این طرح در سطح استان تهران است که با توجه به ارزش افزوده بالای زمین در استان تهران اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اجرای بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی کشور نیز اشاره و اظهارکرد: با توجه به پتانسیل های خوبی که در شهرستان ها وجود دارد باید از ظرفیت این بند قانونی برای مشارکت تشکل ها و جوامع محلی در انجام پروژه های منابع طبیعی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی بر اجرای طرح ۹ در ۹۹ - که به عنوان نقشه راه سال جاری منابع طبیعی ترسیم شده است - تأکید کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب