کد مطلب: 12916
  تاریخ انتشار:  1399/07/13 - 13:40


اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز «اخترآباد» ملارد آماده بهره برداری شد

اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و مهار روان آب ها در حوزه آبخیز «اخترآباد» این شهرستان به مرحله اجرا درآمده بود، آماده بهره برداری شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و مهار روان آب ها در حوزه آبخیز «اخترآباد» این شهرستان به مرحله اجرا درآمده بود، آماده بهره برداری شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید فضل الله محمدی با بیان اینکه این اقدامات با اعتباری بالغ بر ۱۹میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است، گفت: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی گابیونی به حجم ۳۱۶۰ مترمکعب و بندهای سنگی-ملاتی به حجم ۲۸۰۵ مترمکعب انجام شده است.

وی اجرای پروژه های آبخیزداری را در کنترل سیلاب و کاهش خسارت های احتمالی بسیار موثر دانست و اظهارکرد: با توجه به اینکه موضوع سیل یکی از مخاطرات مهم زیست محیطی و دغدغه مردم محسوب می شود، از این رو اقدامات آبخیزداری می تواند از خسارت های وارده به زیر ساخت ها، تأسیسات و اماکن مسکونی به جد پیشگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران محمدی به دیگر مزایای عملیات آبخیزداری اشاره کرد و گفت: با اقدامات آبخیزداری باران و سیلاب به داخل زمین نفوذ می کند و موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی می شود همچنین این اقدامات حفظ خاک و بهبود پوشش گیاهی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب