کد مطلب: 12893
  تاریخ انتشار:  1399/07/09 - 12:44


صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود ۷۰۰۰هکتار از عرصه های ملی استان تهران

طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه های ملی و دولتی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در بیست و نهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت در اراضی ملی و دولتی استان تهران اظهارکرد: طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه های ملی و دولتی است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علینقی حیدریان از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود ۷۰۰۰ هکتار از عرصه های ملی استان تهران خبر داد و اظهارکرد: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه مشترک و تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد اجرای طرح کاداستر از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این جلسه ۳۵ پلاک ثبتی واقع در شهرستان های ملارد، دماوند و شمیرانات شامل حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و موانع موجود بر سر راه کاداستری شدن این اراضی برطرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اجرای طرح کاداستر را یکی از ضروریات مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهارکرد: این طرح جزو ابزار فنی، حقوقی و اطلاعاتی زیربنایی کشور به شمار می آید و با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حیدریان به اهمیت و برخی از مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است علاوه بر پاسخگویی سریع به مراجعان و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سوء استفاده های احتمالی از این اراضی جلوگیری می شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب