کد مطلب: 12858
  تاریخ انتشار:  1399/07/05 - 10:19


هزاران جوان آلمانی در برلین؛ تغییرات اقلیمی را جدی بگیریم

معترضان در پایتخت آلمان خواستار اقدامات و توجه بیشتر مسئولان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند.

برلین نیز همانند بسیاری از شهرهای مختلف جهان روز جمعه ۲۵ سپتامبر صحنه تجمع هزاران حامی جوان محیط زیست بود که در اعتراض به بی توجهی‌های موجود نسبت به تغییرات آب و هوایی به خیابان‌ها آمده بودند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این جوانان معتقدند که موضوع تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین و تاثیر مخرب آن بر زندگی بشر، آن گونه که باید از سوی دولتمردان و تصمیم گیرندگان جهانی، جدی شمرده نمی‌شود.

معترضان در پایتخت آلمان خواستار اقدامات و توجه بیشتر مسئولان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند. شمار تظاهرکنندگان از سوی پلیس آلمان ۱۰ هزار و از سوی برگزار کنندان این اجتماع اعتراضی ۲۱ هزار نفر عنوان شد.

جوانان آلمانی همزمان با صدها هزار جوان در دیگر کشورهای جهان در پی فراخوان یک جنبش دانش‌آموزی موسوم به «جمعه‌ها برای آینده» به خیابان آمده و در مقابل بنای تاریخی «دروازه براندنبورگ» در پایتخت تجمع کردند.

آلمان در حال حاضر ریاست دوره‌ای و شش ماهه اتحادیه اروپا را بر عهده دارد که کشورهای عضو آن به همراه بریتانیا بیش از ۲۲ درصد گاز‌های گلخانه‌ای را در جهان تولید می‌کنند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیش‌تر در گذشته فعالان جوانان محیط زیستی را به دلیل تلاش برای اعمال فشار بر سیاستمداران در راستای مبارزه با گرم شدن زمین تحسین کرده بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان