کد مطلب: 12835
  تاریخ انتشار:  1399/07/01 - 14:15


افزایش ثبت غارهای منحصر به فرد و حساس به عنوان اثر طبیعی و ملی

مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: غارهای منحصر به فرد و حساس را به عنوان اثر طبیعی و ملی ثبت می کنیم.

مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در آستانه روز ملی غار پاک با شعار حفاظت از تنوع زیستی غارها گفت:غارهای منحصر به فرد و حساس را به عنوان اثر طبیعی و ملی ثبت می کنیم.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رضا اقتدار با اشاره به اهمیت زیستگاهی غارها و تنوع زیستی منحصر به فرد آن ها گفت:بر اساس قوانین بالا دستی، حفاظت از تنوع زیستی و زیستگاه ها از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

 مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر این اساس و با استفاده از ظرفیت های قانونی، حفاظت از غارها به عنوان زیستگاههای حساس در دستور کار این دفتر قرار دارد. به طوری که تاکنون هشت غار به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیده و مورد حفاظت و مدیریت قرار گرفته است. در صدد هستیم با جمع آوری اطلاعات و گزارش های علمی و توجیهی تعداد دیگری از غارهای حساس را با اخذ موافقت دستگاههای ذی ربط به این فهرست اضافه کنیم.
 

راشین گوهرشاهی - دبیر کارگروه غارشناسی- به مناسبت روز ملی غار پاک گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های حفاظتی جهانی و اهمیت حفظ تنوع زیستی غارها و سلامت غارزیان و غاردوستان، برنامه پاکسازی محیط غارها به دلیل منع الزامی ورود افراد به غار تا پایان دوران کرونا انجام نخواهد شد اما وجود برنامه های جنبی اطلاع رسانی به منظور ارتقای آگاهی عمومی نسبت به رعایت شرایط این زیستگاههای حساس و زیستمندان ارزشمند آن  در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی در پایان تاکید کرد: تحقق  این مهم، مشارکت تمام طبیعت دوستان  و پژوهشگران عرصه غار و محیط زیست ودوستداران کوهستان را طلب می کند تا بر  اجتناب از هرگونه ورود غیر حفاظت شده، و اقسام گردشگری در محیط  غارها، تحت هر عنوانی تا پایان کرونا تاکید ورزند.
 انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی