کد مطلب: 12815
  تاریخ انتشار:  1399/06/29 - 14:57


شرایط اقلیمی مساعد شهرستان های تهران برای کاشت گیاهان دارویی

پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی (گیاهان دارویی و صنعتی) گامی مهم در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می آید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید نقی عزیزی افزود: از آنجائی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش موثر و مفیدی دارد.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان داروئی اشاره کرد و اظهارکرد: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

عزیزی استان تهران را مستعد پرورش گیاهان دارویی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان های استان تهران بویژه شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.

سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه به برداشت صمغ گیاه مرتعی باریجه در استان تهران پرداخت و گفت: در سال جاری و بر اساس قراردادهای منعقده با بهره برداران، تاکنون بیش از شش تن برداشت این گیاه مرتعی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی کشت و بهره برداری گیاه باریجه را یکی از مصداق های اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره (تلفیقی) در مراتع استان تهران برشمرد و تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان اقدامات جهشی مهم سال جاری در دستور کار جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب