کد مطلب: 12788
  تاریخ انتشار:  1399/06/25 - 12:57


آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران

رئیس اداره امور مراتع استان تهران از آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران با پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی خبرداد.

رئیس اداره امور مراتع استان تهران از آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران با پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ایرج قاسمی با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی گفت: بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، این پروژه - که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می آید - در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع اجرا می شود.

وی مدیریت چرا در مراتع میانبند را بسیار با اهمیت دانست و اظهارکرد: به دلیل اینکه مراتع میانبند هر ساله در دو نوبت یک بار در فصل بهار و هنگام کوچ عشایر و دامداران به مراتع ییلاقی و یکبار در فصل پائیز و هنگام کوچ دام ها به سمت مراتع قشلاقی مورد تعلیف قرار می گیرند، حفظ و احیای این مراتع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس اداره امور مراتع استان تهران وسعت مراتع استان تهران را ۹۱۸ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان ۳۶۸ هزار و ۶۹ هکتار جزو مراتع قشلاقی و ۵۴۹ هزار و ۹۳۱ هکتار جزو مراتع ییلاقی و میانبند است که ظرفیت مجاز چرای دام در این مراتع ۵۸۵ هزار و ۳۹۹ واحد دامی و تعداد بهره برداران 5582  بهره بردار است.

قاسمی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی خطاب به مرتعداران و بهره برداران تأکید کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی پروانه های چرای دام که تا پایان سال ۹۸ صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰منجر به طرح اجرایی شود. در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار خواهند بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی