کد مطلب: 12723
  تاریخ انتشار:  1399/06/12 - 16:13


اعلام هشدار در شبه جزیره کره با نزدیک شدن طوفان مایساک

همچنین پیش‌بینی شده بود که روز پنجشنبه بار دیگر در حوالی شهر صنعتی چونگجین کره شمالی فرود بیاید.

با پیش‌بینی نزدیک شدن یکی از قدرتمندترین طوفان‌های سال‌های اخیر به شبه جزیره کره، تمامی پروازهای کره جنوبی متوقف و هشدارهای لازم برای هر دو کشور کره جنوبی و شمالی صادر شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با عبور طوفان مایساک از آب‌های جزیره تفریحی ججودو به همراه بادهایی با سرعت ۱۶۲ کیلومتر در ساعت بیش از ۳۰۰ پرواز داخلی در کره جنوبی لغو شد.

نخست وزیر کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی نسبت به طوفان مایساک اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این طوفان از نظر قدرت، مشابه طوفان مائمی در سال ۲۰۰۳ میلادی باشد که منجر به کشته شدن ۱۳۱ نفر و برجای ماندن خسارتی بیش از ۴ تریلیون وون (۳ میلیارد دلار) شد.

پیش‌بینی می‌شد مایساک اواخر روز چهارشنبه به غرب بوسان در ساحل جنوبی برسد، سپس قبل از حرکت به سمت شمال و دریای ژاپن، به سمت شرق شبه جزیره بالا رود.

همچنین پیش‌بینی شده بود که روز پنجشنبه بار دیگر در حوالی شهر صنعتی چونگجین کره شمالی فرود بیاید.

اداره هواشناسی کره جنوبی با پیش‌بینی بارش شدید باران بیش از ۴۰۰ میلی‌متر از امکان شدت گرفتن بادها در اواخر روز چهارشنبه و تا پنجشنبه خبر داد.

حوادث طبیعی به دلیل وجود زیرساخت‌های نامناسب تأثیر بیشتری در کره شمالی دارند و این کشور به دلیل جنگل‌زدایی در بسیاری از کوه‌ها و تپه‌ها در معرض وقوع سیلاب قرار دارد.

با این حال مقامات کره شمالی اعلام کرده‌اند که "بررسی دقیق نقاط خطرناک" را انجام داده و زیرساخت‌ها از جمله تونل‌های راه آهن و جاده‌ها را بازرسی کرده‌اند.

مایساک، دومین طوفانی است که طی یک هفته اخیر شبه جزیره کره را درمی‌نوردد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، رهبر کره شمالی، کیم جونگ او، هفته گذشته از منطقه‌ای کشاورزی که تحت تاثیر طوفان "باوی" قرار گرفته بود، بازدید و اعلام کرد که خسارات "کمتر از حد انتظار" بوده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان