کد مطلب: 12681
  تاریخ انتشار:  1399/06/04 - 14:52


عملیات آبخیزداری در شمال غرب پایتخت به مرحله اجرا درآمد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شمال غرب پایتخت خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران از اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز شمال غرب پایتخت خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رضا آقائی با اعلام این خبر اظهارکرد: با هدف کنترل سیل و رسوب عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی و بیولوژیک در حوزه های آبخیز فرحزاد، کن و وردیج و واریش با اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی-ملاتی، سنگی – گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی با حجم عملیات ۱۷ هزار متر مکعب اجرایی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران تصریح کرد: در حوزه آبخیز وردیج-واریش علاوه بر عملیات مکانیکی، اقدامات بیولوژیک شامل احداث هلالی های آبگیر، بذرکاری و مراقبت و آبیاری به میزان ۳۰۰هکتار نیز انجام شده است.

آقائی بر تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان تهران تأکید و اظهارکرد: حوزه های آبخیز مشرف به شهر تهران بر اثر بارش های یکباره موجب وقوع سیلاب و خسارات زیادی می شوند که بر همین اساس ضرورت ایجاب می کند تا اجرای عملیات آبخیزداری در سطح این شهرستان تداوم یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی یادآور شد: اقدامات آبخیزداری که در بالا دست حوزه های آبخیز انجام می شود شرایطی را فراهم می کند که علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص های پایداری آب و خاک، پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب زیرزمینی می شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری