کد مطلب: 1261
  تاریخ انتشار:  1392/11/20 - 11:40


مجلس شورای اسلامی تصویب کرد

دولت مجاز به نصب نیروگاه‌های کوچک برای کاهش آلایندگی شد

مجلس، دولت را مجاز کرد که در سال آینده برای کاهش آلایندگی نیروگاه‌های کوچک را در معابر کشور نصب کند.

مجلس شورای اسلامی دولت را مجاز کرد که در سال آینده برای کاهش آلایندگی نیروگاه‌های کوچک را در معابر کشور نصب کند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در جلسه نوبت صبح امروز(یکشنبه) تبصره‌های الحاقی 24،25 و 26 به ماده واحده در بخش هزینه‌ای را به تصویب رساندند.
مطابق تبصره الحاقی 24، در اجرای مواد 133 و 139 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه درخصوص توسعه انرژی‌های نو و با هدف امنیت‌بخشی به انرژی کشور و کاهش آلایندگی دولت مجاز است در سال 1393 طرح نصب نیروگاه‌های کوچک و پیش‌گرم‌کن‌های خورشیدی بر فراز بام‌ها، بوستان‌ها و معابر کشور را اجرا کند. این طرح به صورت مشارکت 50 درصد با متقاضیان از محل منابع حاصل از بند ز تبصره 9 این قانون اجرا شود.
مطابق تبصره الحاقی 25، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است در بودجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 93 که به تصویب شورای عالی مناطق آزاد می‌رسد نظارت کرده و آن را در پیوست شماره 3 لایحه بودجه 1394 کل کشور درج کند.
مطابق تبصره الحاقی 26، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است تخصیص اعتبار بر پروژه‌هایی که دارای مجوز ماده 215 قانون پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران هستند و در ساخت آنها سایر شرکت‌ها از محل سایر منابع مشارکت می‌کنند را در اولویت قرار دهند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری