کد مطلب: 1258
  تاریخ انتشار:  1392/11/20 - 07:46


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شهر تهران خبر داد

ضرورت تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به موتورهای برقی

تصویب بودجه لازم برای بهره برداری از 30 کیلومتر مترو در سال 93

به گفته علیرضا دبیر توسعه سریع خطوط مترو به منظور کاهش آلودگی هوای تهران، در صدر برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار دارد.

علیرضا دبیر از بررسی بودجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در کمیسیون برنامه و بودجه با اولویت توسعه خطوط مترو به عنوان پاک‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در پایتخت خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از تهران سما ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه کنترل کیفیت هوای شهرتهران و کاهش آلودگی هوا از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است؛ اظهارداشت: توسعه سریع خطوط مترو به منظور کاهش آلودگی هوای تهران، در صدر برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قرار دارد به طوری که کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اعتبارات لازم برای بهره‌برداری ازحدود 30 کیلومتر خط مترو در سال 93 را پیش بینی کرده است.
دبیر در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت بر اساس برنامه عملیاتی پنج ساله شهرداری تهران که به تازگی در صحن شورا به تصویب رسیده، انتقال پایانه‌های مسافربری به خارج از محدوده شهر تهران است.
وی با اشاره به اینکه انتقال پایانه شرق به سرخه حصار، در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته تاکید کرد: بودجه لازم برای اجرای فاز اول پایانه جدید شرق، در کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسیده و مقرر شده مطالعات لازم برای انتقال پایانه های جنوب و غرب هم انجام شود.
به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تبدیل بیش از 40 هزارموتور سیکلت بنزینی به موتور برقی به منظور کاهش آلودگی هوای تهران ضروری است و این کمیسیون با پرداخت بودجه لازم برای تحقق این طرح موافقت کرده است.
دبیر به بخش دیگری از بودجه مصوب در کمیسیون برنامه و بودجه برای معاونت حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: از آنجایی که توسعه ناوگان اتوبوسرانی نیز یکی دیگر از راه‌های کاهش آلودگی هوای شهر است؛ کمیسیون برنامه و بودجه، پرداخت اعتبار لازم برای خرید و تامین فایناس برای تهیه حدود 400 اتوبوس تک کابین و دو کابین را تصویب کرده است.
وی افزود: در بودجه سال آینده همچنین ردیفی برای کمک به تاکسیرانی بابت تعویض کاتالیست 12 هزار دستگاه تاکسی دیده شده. همچنین در راستای کاهش آلودگی هوای شهر بودجه لازم برای کمک به شرکت واحد بابت تهیه و نصب فیلتر جذب دوده اتوبوس‌های دیزلی برای بیش از 400 دستگاه نیز پیش‌بینی شده است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تصریح کرد: نصب دوربین‌های ترافیکی، کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد تهران و ثبت تخلف مکانیزه تعرض خودورهای غیرمجاز به مسیرهای ویژه از جمله دیگر برنامه‌هایی هستند که در راستای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا ردیف بودجه لازم را به آنها اختصاص داده‌ایم.
دبیر در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد سامانه مرکز پیش‌بینی، پایش و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای شهر تهران نیز در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک برای سال آینده قرار دارد. به طوری که عملکرد شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران تغییر چشمگیری داشته و بتواند اطلاعات لحظه ای مربوط به آلودگی هوای تهران را پایش کرده و به مسئولین و مردم ارائه دهد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری