کد مطلب: 1250
  تاریخ انتشار:  1392/11/19 - 13:49


بازدید خبرنگاران حوزه محیط زیست در تالاب‌های هورالعظیم و شادگان

جمعی از خبرنگاران فعال در حوزه محیط زیست از تالاب‌های هورالعظیم و شادگان در استان خوزستان بازدید کردند.
download خبرنگاران حوزه محیط زیست

جمعی از خبرنگاران فعال در حوزه محیط زیست از تالاب‌های هورالعظیم و شادگان در استان خوزستان بازدید کردند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با توجه به نقش اطلاع‌رسانی مناسب و بهنگام رسانه‌ها درخصوص موضوعات محیط زیست طبیعی علی‌الخصوص تالاب‌ها و آشنایی و تسلط هر چه بیشتر اصحاب رسانه بر موضوعات حوزه کاری خود، می‌تواند بر کیفیت و میزان تأثیرگذاری اخبار و گزارشات منتشر شده از سوی ایشان مؤثر باشد.
در همین راستا ، در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 بهمن ماه، حدود 20 نفر از خبرنگاران فعال حوزه محیط زیست طی بازدیدی که با همکاری اداره کل روابط عمومی سازمان، دفتر طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و اداره کل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان برنامه‌ریزی شده بود، از تالاب‌های هورالعظیم و شادگان بازدید کردند. در روز پنج شنبه 10 نفر از خبرنگاران استانی نیز به این جمع پیوستند.
هدف از این برنامه، آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با اکوسیستم‌های تالابی و کارکردهای آن‌ها بود. همچنین آنان با ساختار مدیریتی مستقر در استان بر اساس برنامه مدیریت یکپارچه تالاب شادگان و اقداماتی که با راهبری این ساختار مدیریتی به انجام رسیده بود آشنا شدند.
در این راستا طی یک نشست با فرماندار شهرستان شادگان و برخی مسؤولین دیگر شهرستان توضیحاتی در خصوص اهمیت تالاب‌های استان، کارکردها و خدماتی که این تالاب‌ها دارند و نیز وابستگی معیشت جوامع محلی حاشیه تالاب به این اکوسیستم‌ها ارائه شد.
همچنین محسن سلیمانی روزبهانی مدیر دفتر مدیریت طرح تالاب های ایران گزارشی از اقدامات مدیریتی که در راستای اجرایی کردن برنامه مدیریت یکپارچه تالاب شادگان برای حفاظت و مدیریت این تالاب باارزش استان انجام گرفته است، را تشریح کرد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی