کد مطلب: 1237
  تاریخ انتشار:  1392/11/17 - 09:34


تدبیر رییس‌جمهور دولت تدبیر برای حل معضل آلودگی هوا

باید در بحث یارانه به محیط زیست هم بپردازیم

رییس جمهور گفت: ما باید مشکل محیط زیست را حل کنیم. در بخش‌هایی از محیط‌زیست ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا آلودگی‌ها کم شود.
download حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی

رییس جمهور گفت: ما باید مشکل محیط زیست را حل کنیم. در یک بخش از محیط‌زیست ما نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. باید ناوگان حمل و نقل را به هر حال عوض کنیم و کارهای زیادی انجام بگیرد و این آلودگی‌ها کم شود.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شب گذشته در گفت‌وگوی زنده با مردم که از شبکه اول سیما پخش شد، افزود: یک مشکل ما این است که در فصل آلودگی نمی توانیم به کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها گاز برسانیم و این هم جای تأسف دارد که کشوری که بالاترین ثروت را در زمینه گاز دارد و بالاترین منابع و ذخایر گازی را در اختیار دارد چنین است. الان شما می‌بینید برای دادن گاز و مصارف خانگی دچار مشکل می‌شویم.
وی با بیان اینکه دولت برای گاز برنامه‌ریزی مفصل دارد، خطاب به مردم گفت: اما مردم ما باید بدانند به خاطر مشکلاتی که پیش آمده هم بخش انرژی دچار مشکل شده و هم بخش برق ما دچار مشکل شده است. کل بخش انرژی دچار مشکل شده است. برای اینکه هر چه درآمد دارند گرفته شده برای یارانه و اینها نتوانستند مشکلات خودشان را حل بکنند.
وی با بیان اینکه تصمیم داریم سال آینده برای دادن یارانه نقدی به مردم از برق چیزی برداشت نکنیم، با اشاره به اهمیت موضوعاتی مثل محیط زیست، سلامت و انرژی تصریح کرد: باید در بحث یارانه به محیط زیست وبحث انرژی و از آن مهم‌تر به بخش سلامت بپردازیم.
روحانی با درخواست جهت انصراف از دریافت یارانه از مردمی که نیازی به آن ندارند، اظهار داشت: از مردم هم می‌خواهیم آنهایی که نیازمند نیستند خودشان از دریافت یارانه انصراف بدهند. به دلیل اینکه هر چه آنهایی که نیاز ندارند انصراف بدهند، دست ما بازتر می‌شود برای بخش نیازمند. الان ما برای بخش‌های مهم در محیط زیست مشکل اساسی داریم، شما آلودگی هوا را می‌بینید. آمار به ما نشان می‌دهد در تهران تقریباً در سال ۱۰۰ روز وضع هوا ناسالم است و یا بیشتر از ۱۰۰ روز . برخی از آمارها به ما می‌گوید در سال فقط ۲۱۰ روز هوای پاک و سالم در تهران بوده و این فاجعه بزرگی برای سلامت مردم است. تنها تهران نیست و همه کلان‌شهر ها تقریباً این مشکل را دارند.
وی با اشاره به مذاکرات خود با نخست‌وزیر عراق که چندی پیش به تهران آمده بود، گفت: مباحث بسیار مهم و مفصلی با هم داشتیم؛ مخصوصاً برای اینکه اروندرود زنده شود و در سایه آن آبادان، خرمشهر و بصره احیاء شوند. درباره لایروبی، پاکسازی اروند، محیط‌زیست و مسأله ریزگردها و همه اینها بحث شد و همین طور درباره روابط دو جانبه و مسایل دیگری که ما با عراق داشتیم.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی