کد مطلب: 1229
  تاریخ انتشار:  1392/11/14 - 17:22


کیخا در حاشیه بازدید از نمایشگاه تالاب‌ها در مجلس:

اتحادیه NGOهای تالابی سراسر کشور تشکیل می‌شود

به منظور افزایش سطح مشارکت مردم و نهادهای مردمی در حوزه محیط زیست اتحادیه سراسری از NGOهای محیط زیستی فعال و تخصصی در حوزه تالاب‌ها شکل خواهد گرفت.
download احمدعلی کیخا

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصویب حضور حداقل یک NGO در کارگروه هر تالاب را یکی از اقدامات مهم به منظور افزایش سطح مشارکت مردم و نهادهای مردمی در حوزه محیط زیست دانست و گفت: بدین ترتیب اتحادیه سراسری از NGOهای محیط زیستی فعال و تخصصی در حوزه تالاب‌ها شکل خواهد گرفت.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست صبح دوشنبه 14 بهمن ماه ضمن بازدید از نمایشگاه تالاب‌ها که در تالار آفتاب مجلس دایر است، گفت: با توجه به وظایف مهم مجلس، قانون گذاری و نظارت و همزمانی نمایشگاه عکس آسیب‌های تالابی با تصویب بودجه 93 در مجلس، چنین اقدامی تاثیری به سزا در نگاه نمایندگان مردم به محیط زیست خواهد داشت.
کیخا با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس آسیب‌های تالابی نخستین نمایشگاه محیط زیست در مجلس است که به همت نهادهای مردمی شکل گرفته است، افزود: اطلاع نمایندگان از وضعیت محیط زیست و تالاب‌های کشور و چالش‌ها و آسیب‌های این حوزه، می تواند منجر به اتخاذ تصمیمات و تصویب قوانین بهتر و موثرتر در این حوزه شود.
این مقام مسئول ضمن اشاره به تعاملات مثبت و سازنده رئیس و نمایندگان مجلس با سازمان حفاظت محیط زیست به ویژه در حوزه تصویب بودجه 93 ، ابراز امیدواری کرد: بازدید از این نمایشگاه منجر به گسترش تعاملات در حوزه تالاب‌ها شود.
وی تصویب حضور حداقل یک NGO در کارگروه هر تالاب را یکی از اقدامات مهم به منظور افزایش سطح مشارکت مردم و نهادهای مردمی در حوزه محیط زیست دانست و افزود: بدین ترتیب اتحادیه سراسری از NGO های محیط زیستی فعال و تخصصی در حوزه تالاب‌ها شکل خواهد گرفت.
برگزارکنندگان نمایشگاه عکس آسیب‌های تالابی در مجلس، معتقدند این گالری عکس می‌تواند تاثیری مثبت بر نگاه نمایندگان به موضوع محیط زیست و اهمیت آن در زندگی مردم به ویژه مردم جوامع محلی داشته باشد.
بنابراین گزارش، همزمان با 13 بهمن ماه روز جهانی تالاب‌ها، نمایشگاه عکسی مرتبط با موضوع تالاب ها در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه به همت تشکل محیط زیستی "انجمن دنیای سالم" با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست به مدت یک هفته در کریدور ورود و خروج نمایندگان به صحن علنی برگزار خواهد شد.
برگزارکنندگان نمایشگاه عکس آسیب‌های تالابی در مجلس، معتقدند این گالری عکس می‌تواند تاثیری مثبت بر نگاه نمایندگان به موضوع محیط زیست و اهمیت آن در زندگی مردم به ویژه مردم جوامع محلی داشته باشد و شاید به دلیل همزمانی با تصویب بودجه 93، زنگ هشداری برای اتخاذ تصمیمات بهتر در این حوزه و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.
تغییر نگاه و آگاهی مدیران و قانون گذاران جوامع به محیط زیست و حفاظت از آن، می‌تواند آغاز مسیر تعامل و رشد در این حوزه باشد و چنین اقداماتی، نخستین گام‌های اجرایی برای ایجاد نگرشی مثبت به محیط زیست است. اقدامی از سوی ملت در خانه ملت برای جذب نگاه نمایندگان ملت به محیط زیست و چالش های آن.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی