کد مطلب: 1228
  تاریخ انتشار:  1392/11/14 - 15:26


برگزاری مناظره‌های داغ زیست محیطی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

امسال برای اولین بار مناظره های زیست محیطی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برگزار می شود.
download محمد درویش

دبیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امسال برای اولین بار مناظره های زیست محیطی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برگزار می شود.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد درویش اظهار داشت: یکی از موضوعات مناظره بحث " دستکاری‌های ژنتیکی و محصولات تراریخته " است که مهناز مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست این مناظره را اداره می‌کند و موافقان و مخالفان دستکاری‌های ژنتیکی مانند دکتر قره یاضی رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی و دکتر رضوی در این پانل حضور دارند.
وی گفت: مناظره دوم در مورد "مدیریت آب در کشور" است که این پانل توسط احمد علی کیخا معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اداره می‌شود و آقایان دایمی معاون وزیر نیرو و مهدی میرزایی استاد دانشگاه و از منتقدان مدیریت آب کشور در آن حضور دارند.
درویش مبحث شکار و اینکه آیا شکار یک ضرورت است یا یک ضدارزش در حوزه محیط زیست را موضوع مناظره سوم عنوان کرد و افزود: مسوول این پانل اصغر محمدی فاضل رییس دانشگاه محیط زیست است و موافقان و مخالفان شکار در آن حضور خواهند داشت و به بیان نظرات خود می‌پردازند. دکتر شفیع‌زاده دراین مناظره حضور خواهد داشت.
وی ادامه داد: موضوع مناظره چهارم در مورد نحوه تعامل با حیوانات است، اینکه آیا باید به حیوانات به صورت دستی غذا داد یا نه؟ آیا غذا دادن و دخل و تصرف در طبیعت به نفع اکوسیستم است یا به ضرر آن و اصولا با این پدیده چگونه باید مواجه شویم که دکتر وهاب زاده و منصوری در این پانل حضور خواهند داشت.
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برگزاری این مناظره‌ها با هدف ظرفیت‌سازی فرهنگی و اطلاع‌رسانی در این حوزه طراحی شده است همچنین یکی از جذابیت‌های نمایشگاه و تفاوت آن با دوره‌های قبلی است.
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌های مردمی زیست محیطی و صنایع و شرکت‌های مرتبط با محیط زیست با شعار اقتاد سبز کلید توسعه پایدار از 24 تا 27 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی