کد مطلب: 1213
  تاریخ انتشار:  1392/11/13 - 09:36


دیدار ابتکار با وزیر امور زنان عراق

توافق برای برگزاری نشست نمایندگان سازمانهای غیردولتی زنان ایرانی و عراقی

معصومه ابتکار و ابتهال کاصد الزیدی وزیر امور زنان عراق دیشب در بغداد با یکدیگر ملاقات و در زمینه همکاری های مشترک گفتگو کردند.

معصومه ابتکار و ابتهال کاصد الزیدی وزیر امور زنان عراق دیشب در بغداد با یکدیگر ملاقات و در زمینه همکاری های مشترک گفتگو کردند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در این دیدار پیش از معصومه ابتکار، دکتر ضیاءالدین شعاعی - مدیر ملی مقابله با گرد و غبار و دکتر سعید متصدی - معاون محیط زیست انسانی سازمان به معرفی چند مورد از فعالیت زنان ایرانی در جوامع محلی برای بهبود وضعیت محیط زیست در قالب فعالیت‌های دولتی و غیردولتی پرداختند.
سپس معصومه ابتکار با ابراز امیدواری در مورد جلب مشارکت اقشار مختلف زنان عراقی در طرح‌های محیط زیستی مانند بیابان زدایی، آمادگی ایران را برای آموزش دراین زمینه اعلام کرد.
وی خاطر نشان ساخت که زنان نیروی عظیمی برای مقابله با چالش‌های عمده جوامع هستند و سازمان حفاظت محیط زیست تمایل دارد تا در قالب بندهای مربوط به همکاری‌های آموزشی تفاهم‌نامه مشترک با وزارت محیط زیست عراق که امروز به امضاء رسید از توان بانوان عراقی برای حل مشکلات مشترک بهره برد.
در این ملاقات خانم الزیدی با اشاره به وضعیت دشوار کشورش در دهه‌های اخیر و ابراز امیدواری در زمینه آموزش زنان عراقی برای مشارکت در طرح‌های محیط زیستی گفت: وزارت محیط زیست عراق در سال 2005 ایجاد شده و با توجه به مشکلاتی که داشته‌ایم راهی طولانی برای بهبود وضعیت محیط زیست پیش رو داریم.
وی به پروژه‌های مختلفی که برای آموزش، توانمندسازی و حمایت از زنان عراقی طی یک سال اخیر دنبال شده و جهت‌گیری بخشی از آنها به سوی حفظ محیط زیست استقبال کرد.
معصومه ابتکار در ادامه این جلسه با اشاره به پویش مادران مسلمان برای صلح که حدود یک سال پیش با تلاش جمعی از بانوان ایرانی برای مقابله با درگیری‌ها و خشونت‌های قومی و مذهبی تشکیل شده و تاکنون شخصیت‌ها و گروههایی از کشورهای افغانستان، فلسطین و لبنان به آن پیوسته‌اند، از خانم الزیدی دعوت کرد تا از پیوستن بانوان عراقی به این پویش حمایت کند.
وی همچنین پیشنهاد کرد تا نشستی با حضور نمایندگان سازمان‌های غیردولتی زنان عراقی با زنان ایرانی برنامه‌ریزی و تشکیل شود تا ایشان بتوانند زمینه همکاری‌های مشترک را بررسی کنند.
الزیدی از پیشنهادات طرح شده استقبال کرده و تاکید کرد که به زودی موارد یاد شده را به طور رسمی دنبال می کند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی