کد مطلب: 1203
  تاریخ انتشار:  1392/11/12 - 09:51


معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

نمایشگاه محیط زیست فرصتی برای کاربردی کردن دستاوردهای زیست محیطی است

ارائه دستاوردهای زیست محیطی ایران در یک نمایشگاه بین‌اللملی، موجب بهبود وضعیت و جایگاه محیط زیست کشور خواهد شد.
download 20140201100118-namayshgah.jpg

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، نمایشگاه محیط زیست را فرصتی برای صاحبنظران و متخصصان دانست تا ضمن آشنایی با دستاوردهای زیست محیطی، زمینه های کاربردی کردن آنها را مورد بررسی قرار دهند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست ، "مهناز مظاهری" در مورد اهمیت نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست و تاثیرات آن بر ارتقای فرهنگ و جایگاه محیط زیست کشور اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاهی مزیت و فواید بسیاری دارد که یکی از مهمترین آن برگزاری این نمایشگاه در درجه اول در سطح ملی و در درجه بعدی در سطح بین‌المللی است.
وی ادامه داد: باید دانست که متاسفانه اطلاعات ما در زمینه داشته‌های زیست محیطی در کشور محدود است. بارها اتفاق افتاده که من برای بازدید به ادارات محیط زیست استان ها سفر کرده‌ام و در آنجا با دستاوردها و تحقیقاتی روبرو شده‌ام که بسیار خوب، علمی و دقیق انجام شده اما به علت عدم وجود مکانی برای ارائه آن ها، اطلاع رسانی لازم در مورد آنها انجام نشده است.
مظاهری با اشاره به سقوط 61 پله‌ای جایگاه محیط زیست ایران در رده‌بندی‌های بین‌المللی اظهار داشت: به طور قطع ارائه دستاوردهای زیست محیطی ایران در یک نمایشگاه بین‌المللی، موجب بهبود وضعیت و جایگاه محیط زیست کشور خواهد شد.
به گفته وی، عرضه و اراده دستاوردها و ابتکارات زیست محیطی در یک نمایشگاه بین‌المللی و به یک زبان بین‌المللی قطعا انگیزه‌های نوآوری میان متخصصان را دوچندان خواهد کرد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست همچنین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را فرصتی برای آشنایی و ایجاد ارتباط میان متخصصان، صاحب نظران و فعالان عرصه محیط زیست دانست و خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه صاحب نظران زیست محیطی و فعالان این حوزه با یکدیگر و دستاوردهای دیگری آشنا خواهند شد و زمینه رشد، شکوفایی و همکاری‌های علمی و عملی در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم می شود.
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با حضور سازمان‌ها، نهادها ، تشکل‌های مردمی زیست محیطی و صنایع و شرکت‌های مرتبط با محیط زیست با شعار اقتصاد سبز کلید توسعه پایدار از 24 تا 27 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی