کد مطلب: 1194
  تاریخ انتشار:  1392/11/11 - 00:41


ماجرای احیای تالاب آق سو از زبان احیاگرش

دکتر ابتکار قرار است در روز ۱۳ بهمن ماه مصادف با روز جهانی تالابها به گیلان آمده و در جشن احیاء این تالاب شرکت کند.
download تالاب آق سو

خبر احیاء تالاب آق سو را به همراه تصایر قبل از احیاء، حین احیاء و پس از احیاء نیز در اختیار آقای بحری در روابط عمومی اداره کل گذاشتم ولی به دلیل نزدیکی مراسم تودیع و معارفه بر روی سایت سازمان قرار نگرفت.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، امیر عبدوس در وبلاگ شخصیش نوشت: امروز خبر بسیار خوبی از یکی از همکارانم در استان گیلان شنیدم امیدوارم صحت داشته باشد.
ماجرا از این قرار بود که از چند ماه پیش در ماموریتی که به شهرستان آستارا داشتم، نگرانیهایی از سوی چند تن از اعضای سمن ها و خبرنگاران در ارتباط با تالاب ساحلی آق سو ابراز شد که چندین سال است به دلیل تغییرات تراز آب دریای خزر و تغییر جریان هیدرولوژیکی دو رودخانه تغذیه کننده آن کاملا خشک شده و روز به روز در معرض تخریب بیشتری قرار دارد.
لذا همان زمان با هماهنگی هایی که با فرماندار آستارا و دستگاههای اجرایی شهرستان توسط آقای قلی نژاد رئیس اداره محیط زیست شهرستان انجام شد طرح احیاء 64 هکتار از باقیمانده تالاب آق که پس از عقب نشینی دریا مجددا سر از آب بیرون آورده بود تهیه و با همکاری همه جانبه دستگاههای شهرستانی و تشکلهای مردمی به مرحله اجرا درآمد و تقریبا در آخرین روزهای حضورم در استان گیلان، این تالاب، احیاء و آبگیری شد.
خبر احیاء تالاب آق سو را به همراه تصایر قبل از احیاء، حین احیاء و پس از احیاء نیز در اختیار آقای بحری در روابط عمومی اداره کل گذاشتم ولی به دلیل نزدیکی مراسم تودیع و معارفه بر روی سایت سازمان قرار نگرفت.
اما خبر بسیار خوبی که امروز شنیدم این بود که مقام عالی ریاست سازمان، سرکار خانم دکتر ابتکار تصمیم دارند در روز ۱۳ بهمن ماه مصادف با روز جهانی تالابها به گیلان تشریف ببرند و در مراسم ویژه جشن احیاء این تالاب شرکت فرمایند.
به نوبه خودم از حضور ارزشمند ایشان که میتواند موجب توجه بیشتر مسئولین به تالابهای استان گیلان بطور اخص و محیط زیست استان گیلان بطور اعم که بدوا متعلق به گیلانیان و سپس همه ایرانیان میدانم سپاسگذارم.
برای مدیرکل محترم جدید استان گیلان هم در حفظ و نگهداری این میراث گرانبها آرزوی توفیق دارم.
این هم تصاویری خاطره انگیز از روزهایی که در حال اجرای عملیات احیاء تالاب بودیم.
یاد و خاطره همه همکاران عزیزم در شهرستان آستارا که برای احیاء این تالاب ارزشمند تلاش کردند را گرامی میدارم.


این هم یک عکس دیگر از تالاب زیبای آق پس از آبگیری و احیاء که در تاریخ ۲۵دیماه توسط همکار خوبم آقای قلی نژاد گرفته شده


انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها