کد مطلب: 1171
  تاریخ انتشار:  1392/11/05 - 14:08


افزایش 24 هکتاری فضای سبز پهنه غربی پایتخت

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به عملیات توسعه فضای سبز از افزایش 24 هکتاری فضای سبز سطح محدوده در قالب جنگلکاری خبر داد.
download درختکاری

شهردار منطقه 9 تهران با اشاره به عملیات توسعه فضای سبز از افزایش 24 هکتاری فضای سبز سطح محدوده در قالب جنگلکاری خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از "تهران سما"، مهندس سید علیرضا حسینی با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ایجاد کمربند سبز در سطح شهر تهران در دستور مدیریت شهری تهران کار قرار گرفت و با هدف ارتقا زیبایی محلات و افزایش سرانه فضای سبز منطقه اجرایی شد.
وی افزود: با کاشت 26700 اصله درخت و درختچه بصورت جنگلکاری در پایگاه یکم شکاری واقع در بزرگراه فتح ، 24 هکتار به فضای سبز سطح محدوده اضافه شد.
حسینی تصریح کرد: جهت توسعه سرانه فضای سبز محدوده ، در ماههای اخیر طرح های مناسبی نظیر کاشت انواع گل و گیاه در نظر گرفته شد و با اجرای عملیات به زراعی ، امکان نوسعه فضای سبز نیز به وجود آمده است.
وی ادامه داد: طرح های لازم برای نگهداشت فضای سبز در سطح محدوده به ویژه میدان آزادی ، میدان فتح و سطح بزرگراهی در حال اجرا بوده و همچنین این شهرداری در راستای کاشت و نگهداری گل و گیاه حائز رتبه برتر در سطح مناطق 22 گانه شده است.
شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منطقه 9 یکی از مناطقی است که از لحاظ آلاینده های زیست محیطی با وجود فرودگاه مهرآباد ، مسیر ترانزیتی جاده مخصوص کرج و 45 متری زرند مشکلات فراوانی دارد ، در صدد هستیم تا با استفاده از عرصه بلااستفاده مراکز نظامی و مشارکت با این مراکز و توزیع نهال رایگان به آنها در راستای تلطیف فضا و تاثیر مثبت در اقلیم و شرایط اکولوژیکی منطقه گامی بزرگ برداریم.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری