کد مطلب: 1169
  تاریخ انتشار:  1392/11/05 - 11:48


توزیع کیسه های پارچه‌ای در میادین میوه و تره بار منطقه 7

سرپرست اداره بازیافت شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح توزیع کیسه های پارچه ای میان شهروندان در میادین میوه و تره بار منطقه در طرح استقبال از بهار خبر داد.
download کیسه پارچه ای

سرپرست اداره بازیافت شهرداری منطقه 7 از اجرای طرح توزیع کیسه های پارچه ای میان شهروندان در میادین میوه و تره بار منطقه در طرح استقبال از بهار خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از "تهران سما" پیروز بشر افزود: به مناسبت طرح استقبال از بهار از اول اسفندماه در تمامی میادین میوه و تره بار سطح منطقه به شهروندان کتاب، بروشور آموزشی و کیسه های پارچه ای داده می شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های نایلونی اجرا می شود، تصریح کرد: بهترین راه جلوگیری از استفاده‌ی بی رویه از کیسه‌های پلاستیکی و کاغذی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای است. پلاستیک و فراورده های آن، به دلیل عدم تجزیه در طبیعت، به یکی از دشمنان جدی محیط زیست و سلامتی جانداران و گیاهان و پاکیزگی خاک و آب تبدیل شده اند چرا که آزمایشات ثابت کرده که یک تکه پلاستیک رها شده در طبیعت، چند صد سال زمان نیاز دارد تا تجزیه شود.
سرپرست اداره بازیافت شهرداری منطقه 7 با اشاره به اجرای طرح آموزش چهره به چهره بازیافت در این منطقه اظهار داشت: براساس طرحی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مقرر شد یک ناحیه را که شامل مراکز تجاری، اداری، مسکونی، مدرسه و مسجد است به عنوان نمونه انتخاب کنیم و به تک تک واحدها آموزش چهره به چهره بدهیم.
وی با بیان اینکه همراه با آموزش چهره به چهره یک سطل بازیافت و کد اشتراک نیز به واحدها تحویل داده می شود، تاکید کرد: این طرح با موفقیت در ناحیه 4 انجام شده و 2هزار سطل در اختیار شهروندان این ناحیه قرار گرفت و در حال حاضر مقرر شده این طرح در ناحیه 5 ادامه یابد و سطلهای 60 و 120 لیتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه این طرح تا اتمام تمام واحدهای مسکونی، تجاری و... ادامه دارد، افزود: یک ماشین بازیافت با ملودی مخصوص همه روزه در یک ساعت مقرر برای جمع آوری کیسه های آبی مخصوص زباله خشک در محله ای که به صورت پایلوت انتخاب شده مشغول گشت زنی است و پس از تحویل این کیسه ها دوباره کیسه های جدیدی را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می دهد.
به گفته سرپرست اداره بازیافت منطقه 7 مقرر شده این طرح در تمام نواحی پنج گانه منطقه اجرا شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری