کد مطلب: 11644
  تاریخ انتشار:  1399/05/28 - 12:34


مزارع و خانه‌های آمازون در معرضِ آتش‌سوزی گسترده

این آتش‌سوزی‌ها زندگی بومیان برزیل را که از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ساکنان و آتش‌نشانان در شمال غرب برزیل در حال مقابله با آتشی هستند که در آمازون رخ داده و زمین‌های کشاورزی را از بین می‌برد و خانه‌های آن‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این آتش‌سوزی‌ها که هر سال در فصل خشک رخ می‌دهد، دود عظیمی را به آسمان می‌فرستد که از مرکز ایالت روندونیا واقع در ۳۸ کیلومتری این آتش‌سوزی قابل رویت است و بوی آن نیز به مشام می‌رسد.

کارشناسان می‌گویند: آتش‌سوزی که بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی جهان را تهدید می‌کند به ندرت یک پدیده طبیعی بوده و عمدتاً توسط دلالان به صورت عمدی برای پاکسازی زمین جهت بهره‌برداری ایجاد شده‌اند.

این آتش‌سوزی‌ها زندگی بومیان برزیل را که از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هفته گذشته، جائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، هرگونه آتش سوزی در آمازون را تکذیب کرده است.

بر اساس داده‌های دولت برزیل، در ۱۵ روز اول اوت سال جاری میلادی (۲۰۲۰) کاهش ۱۷ درصدی در آتش‌سوزی‌ها نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) رخ داده است. سال گذشته میلادی افزایش شدید آتش‌سوزی در سراسر آمازون محکومیت بین‌المللی نسبت به زنگ خطر جنگل‌زدایی این منطقه بسیار مهم و مبارزه با گرمایش‌ کره زمین را به همراه داشت.

هرچند در واقعیت جنگل‌زدایی در ۱۲ ماه تا ژوئیه در مقایسه با سال گذشته میلادی (۲۰۱۹)، ۳۴.۵ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارش رویترز، بولسونارو از ماه مه میلادی ارتش برزیل را برای مقابله با آتش سوزی و جنگل‌زدایی اعزام کرده است اما کارشناسان محیط زیست این سؤال را مطرح کرده‌اند که آیا این استقرارها کار می‌کند یا خیر؟

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان