کد مطلب: 1162
  تاریخ انتشار:  1392/11/02 - 12:29


درختان منطقه 10 شناسنامه دار می‌شوند

طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان موجود در بوستان ها و معابر اصلی منطقه 10 با هدف ساماندهی و حفاظت درختان و جلوگیری از قطع و از بین بردن آنها آغاز شد .
download شناسنامه درختان

طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان موجود در بوستان ها و معابر اصلی منطقه 10 با هدف ساماندهی و حفاظت درختان و جلوگیری از قطع و از بین بردن آنها آغاز شد .
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از "تهران سما" فرامرز عظیمی - شهردار منطقه 10 ضمن اعلام این خبر با اشاره به شناسایی درختان در سطح معابر شهری گفت : طرح پلاک کوبی درختان به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای دسترسی آسان تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگهداری از آنها در حال انجام است.
وی با بیان اینکه درختان به نوعی از نمادهای پایدار فضای سبز شهری هستند افزود : در این پروژه اطلاعات درختان در 14 فیلد شامل : نام ، گونه، نشانی محل درخت، قطر ، محیط بن، فرم درخت ، ارتفاع بیماری آفات و ... برای هر درخت مورد پایش و ثبت قرار می‎گیرد.
عظیمی افزود : این طرح از سال گذشته آغاز شده و تاکنون از پیشرفت 20 درصدی برخوردار بوده و گام بعدی آن شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان موجود در معابر باقی مانده است همچنین اجرای این طرح در باغات شخصی نیز در دست بررسی و مطالعه قرار دارد .
به گفته وی با هماهنگی کلینیک گیاه پزشکی منطقه از 18 هزار اصله درخت موجود در معابر و بوستان ها ، تاکنون 3000 اصله پلاک کوبی شده و مابقی نیز در دست اجرا است .
عظیمی با تاکید بر اهمیت و ارزش درختان به خصوص درختان قطور و کهنسال و جدیت در حفاظت و صیانت از فضای سبز شهری از شهروندان خواست تا نسبت به حفظ و حراست درختان سطح شهر کوشا باشند و با کاشت به موقع در معابر و در مقابل منزل مسکونی، در این طرح سهیم بوده به نحوی که این سرمایه عمومی و ملی از بین نرود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری