کد مطلب: 1158
  تاریخ انتشار:  1392/11/01 - 10:54


مهمترین مشکلات پایتخت چیست؟

اعضای شورای شهر ترافیک و آلودگی هوا را مشکلات اصلی تهران می دانند.
download آلودگی هوای تهران

تلاش در جهت رفع مشکلات پایتخت از جمله موضوعاتی است که مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر روی آن اجماع دارند و از طریق تشکیل کار گروه مشترکی در صدد برطرف کردن این مشکلات بر آمده اند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از "تهران سما" ، در این ارتباط و هم زمان با هفته هوای پاک، تعدادی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران، مهم ترین مشکلات این کلان شهر را بر شمرده اند که در میان این مشکلات موضوعات «ترافیک» و «آلودگی هوا» به عنوان دو مشکل اصلی پایتخت از سوی اغلب این نمایندگان مطرح شده است.
حقّانی: مهم ترین مشکل تهران آلودگی هوا و راه حل آن توسعه مترو است
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران مشکلات زیست محیطی پایتخت به ویژه آلودگی هوا را مشکل نخست تهران می داند و می گوید: به منظور رفع این مشکل باید نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی اقدام شود.
حقّانی توسعه مترو را مهم ترین اقدام برای کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا دانسته و اعتقاد دارد: اگر دولت به صورت کامل از مدیریت شهری حمایت کند، این مهم محقق می شود.
راستگو: آلودگی هوا، ترافیک و آسیب های اجتماعی مشکلات اصلی تهران هستند
عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز آلودگی هوا و ترافیک را دو مشکل اصلی تهران می داند و می گوید: آسیب-های اجتماعی، دیگر مشکل مهم تهران است که با مشارکت مردمی می توان به کاهش این مشکل امیدوار بود.
الهه راستگو با تأکید بر اهمیت مدیریت واحد شهری، تأکید کرد: اگر مشکلی مانند آلودگی هوا به یک متولی خاص مانند مدیریت شهری واگذار شود، این نهاد نیز آمادگی دارد مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.
دوستی: آلودگی هوا و مدارس فرسوده دو مشکل مهم تهران است
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز مشکلات زیست محیطی و در رأس آن آلودگی هوا را مشکل اول تهران می داند و می گوید: مسائل مربوط به آموزش و پرورش از جمله وجود مدارس فرسوده و وضعیت نامناسب این مدارس در برخی مناطق مرکزی و جنوبی شهر نیز از جمله مشکلات مهم تهران است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
اسماعیل دوستی مشکلات مربوط به حمل و نقل عمومی و عدم وجود درآمدهای پایدار شهرداری تهران را از دیگر مشکلات تهران دانسته و اعتقاد دارد: باید برای هر دوی این موضوعات که از اولویت بالایی برخوردارند، فکری اساسی بشود.
حکیمی پور: آلودگی هوا و ترافیک اصلی ترین مشکلات تهران است
دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز آلودگی هوا و ترافیک را از اصلی ترین مشکلات تهران می داند و می گوید: البته یکی از دلایل اصلی این مشکلات ناهماهنگی بین دستگاه های مختلف و نداشتن اختیارات لازم شورای شهر و مدیریت شهری برای حل آن هاست.
احمد حکیمی پور با اعلام این که پایتخت هزینه های بسیاری دارد و این هزینه ها را در درجه اول مردم تهران می پردازند، تأکید کرد: مشکلات تهران به خاطر مرکزیتش باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد و هماهنگی لازم بین سه قوه با شورای شهر و مدیریت شهری در جهت شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری به عنوان راه حل معضلاتی که تهران با آن‌ها رو در روست، به وجود آید.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری