کد مطلب: 11531
  تاریخ انتشار:  1399/05/07 - 15:53


طوفان هانا به جنوب تگزاس رسید

طوفان هانا با سرعت ۹۰ مایل در ساعت (۱۴۵ کیلومتر در ساعت) به مناطق جنوبی ایالت تگزاس در آمریکا رسید.

طوفان هانا با سرعت ۹۰ مایل در ساعت (۱۴۵ کیلومتر در ساعت) به مناطق جنوبی ایالت تگزاس در آمریکا رسید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مقامات آمریکا هشدار داده‌اند که خیزاب‌های شدید، وزش تند باد و بارندگی شدید خطرات جانی را بیشتر کرده است.

طوفان هانا شنبه از اقیانوس آرام به جزیره پادره رسید و در حال حاضر در مناطق میان شهر کورپوس کریستی و برانزویل در حال وزیدن است.

وزش باد با سرعت ۹۰ مایل در ساعت و بارش باران سنگین سقف خانه‌ها را در این مناطق ازجا کنده است.

گرگ آبوت، فرماندار تگزاس، در ۳۲ بخش این ایالت اعلام وضعیت بحران کرده است و درباره مشکل بودن عملیات امدادی به علت شیوع بالای ویروس کرونا در این مناطق هشدار داده است.

آقای آبوت گفت که‌ "هر طوفانی به خودی خود یک چالش بزرگ است... این بار این چالش به خاطر وزش طوفان در منطقه‌ای که همه‌گیری ویروس کرونا در آن به شدت افزایش یافته، پیچیده تر و شدیدتر شده است".

طوفان هانا در رده‌بندی طوفان‌ها "گروه یک" است، یعنی در پایین‌ترین رده در مقیاس پنج درجه‌ای "سفیر-سیمپسون" قرار دارد.

مرکز ملی طوفان هشدار داده است که "خیزاب‌های شدید در امتداد بخش بزرگی از سواحل تگزاس، از پورت منزفیلد تا سارجنت، ادامه خواهد داشت". این مرکز از مردم محلی خواست تا به راهنمایی‌های خدمات وضعیت فوق‌العاده عمل کنند.

براساس گزارش مرکز ملی طوفان، شنبه (دیروز) ساعت ۱۰ شب به وقت محلی (یکشنبه ساعت ۳ صبح به وقت گرینویچ)، حداکثر سرعت باد حدود ۷۵ مایل در ساعت بود. این مرکز اضافه کرد "انتظار می‌رود که همچنان از سرعت طوفان هانا کم شود، درحالیکه هر چه که بیشتر به داخل منطقه پیشروی" و به طرف شمال شرقی مکزیک نزدیک می‌شود.

مرکز ملی طوفان همچنان گفته است که طوفان داگلاس هم، از طرف دیگر، با حداکثر سرعت ۹۰ مایل در ساعت در حال نزدیک شدن به هاوایی در اقیانوس آرام است. این مرکز از خطر بادهای خسارت‌آور، باران‌های سیل‌زا و موج‌های بزرگ هشدار داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، در توییتی نوشت که دولتش از نزدیک وضعیت را دنبال می‌کند و گفت "ما به هماهنگی نزدیک بین هر دو ایالت ادامه می‌دهیم".

طوفان هانا درحالی ایالت جنوبی تگزاس را درنوردیده است که این ایالت با چالش شیوع کوید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند.

تاکنون ۳۸۰ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در تگزاس شناسایی شده اند و حدود ۵۰۰۰ نفر از بیماران نیز جانشان را از دست داده اند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان