کد مطلب: 1151
  تاریخ انتشار:  1392/10/29 - 13:47


توجه به توسعه حمل و نقل عمومی برای رفع آلودگی هوای تهران ، در برنامه 5 ساله با توجه به فرمایش رهبری

رمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان تاثیر بسیار خوبی در تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری داشته و منویات ایشان را مدنظر قرار خواهیم داد.
download رهبر معظم انقلاب

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار مسولان شهرداری و شورای شهر با مقام معظم رهبری گفت : فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان تاثیر بسیار خوبی در تدوین برنامه پنج ساله دوم شهرداری داشته و منویات ایشان را مدنظر قرار خواهیم داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار " تهران سما " افزود: وجود آلودگی هوا و مشکلاتی در زمینه حمل و نقل عمومی از جمله مواردی بود که ایشان به آن ها اشاره کردند که خوشبختانه در برنامه دوم شهرداری نگاه عمیقی به موضوع حمل و نقل عمومی شده و منابع خوبی برای توسعه آن تعریف کرده ایم.
وی با تاکید براین که یکی از راه حل های رفع مشکل آلودگی هوای تهران ، توسعه حمل و نقل عمومی است افزود : در برنامه 5 ساله دوم شهرداری توسعه خطوط مترو و دیگر شبکه های حمل و نقل عمومی مانند اتبوس در نظر گرفته شده است البته کنترل دیگر وسایل نقلیه آلاینده نیز از دیگر راهکارهای کلهش آلودگی هوا خواهد بود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اظهار کرد : برای 5 سال آینده شهر تهران حدود 150 کیلومتر توسعه خطوط مترو را مد نظر قرار داده ایم که به طور میانگین سالانه احداث30 کیلومتر خط مترو پیش بینی شده است. خرید تعداد زیادی واگن نیزدر دستور کار قرار گرفته است.
دنیامالی با اشاره به دیگر فرمایشات رهبری در خصوص حفظ باغات و ارتفاعات تهران ، توجه به معماری شهر و.. اظهار کرد : دیگر کمیسیون های مربوط به این حوزه ها در شورای شهر نیز این مسایل را مورد توجه قرار داده و در برنامه 5 ساله نیز آن را مدنظر قرار خواهند داد.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری