کد مطلب: 11496
  تاریخ انتشار:  1399/04/30 - 15:55


۱۸ کیلومتر از رونگ‌های تالاب بین‌المللی هامون لایروبی شد

۱۸ کیلومتر از رونگ‌های ( رودهای) "هامونک" و "نه طایفه" تالاب بین‌المللی هامون به منظور احیای این تالاب در سالجاری لایروبی شده است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ کیلومتر از رونگ‌های ( رودهای) "هامونک" و "نه طایفه" تالاب بین‌المللی هامون به منظور احیای این تالاب در سالجاری لایروبی شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ایرنا، وحیدپور مردان روز دوشنبه در اظهار داشت: محیط زیست سیستان و بلوچستان در قالب چندین طرح عمرانی و پس از انجام فازهای مطالعاتی پرحجم و زمان بر توانست برنامه احیای تالاب بین‌المللی هامون را با سرعتی چند برابر گذشته به جلو ببرد و این احیا امروز به واقعیت عینی مبدل شده است.

 وی گفت: لایروبی و احیای ورودی‌های آب به تالاب بین‌المللی هامون یکی از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان برای احیای این تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره‌کل پس از انجام مطالعات و تعیین اولویت برای ورودی‌های آب اقدام به لایروبی در مسیرهای مشخص شده کرد که با اجرای این برنامه ده‌ها رونگ (رود، نهر) دیگر نیز با جریان آب بازگشایی و آب حیات بخش به پهنه بیشتری در بستر تالاب بین‌المللی هامون راه یافت.

وی تصریح کرد: لایروبی رونگ‌های تالاب بین‌المللی هامون از سال ۱۳۴۹ با هدف احیای تالاب و سبز شدن نیزارها در زمان پرآبی انجام می‌شده است.

پورمردان اظهارداشت: لایروبی رونگ‌های تالاب بین‌المللی هامون علاوه‌بر کنترل کانون‌های گرد و غبار موجب احیای پوشش گیاهی بویژه احیای نیزارهاست که همانند چتری مانع از تبخیر آب می‌شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی