کد مطلب: 1138
  تاریخ انتشار:  1392/11/01 - 11:54


به دنبال اعلام روز بدون خودرو از سوی شهردار تهران؛

مدیران شهری پایتخت چگونه به محل کار خود آمدند؟

همزمان با سومین روز هفته هوای پاک معاونان، مدیران و شهرداران مناطق 22 گانه شهرداری تهران یک «روز بدون خودرو» را تجربه کردند.
 در راستای حفظ سلامت و رفاه شهروندان تهرانی و کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران سومین روز از هفته هوای پاک را روز بدون خودرو نام نهاد و از تمامی همکاران خود در شهرداری تهران خواست در این روز با استفاده از حمل و نقل عمومی در محل کار خود حاضر شوند .از این رو مدیران شهری، امروز با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در محل کار خود حاضر شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ به نقل از شهر نوشت صبح امروز سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه نام گذاری روز بدون خودرو از سوی شهردار تهران اقدامی نمادین و در عین حال ارزشمند در جهت کاهش ترددها و به تبع آن کاهش آلودگی هواست، گفت: امروز به عنوان یک شهروند تهرانی که کاهش آلودگی هوا اولویت زیست محیطی اش است، بخشی از مسیر را با استفاده از مترو و بخش دیگر را با تاکسی به محل کار خود آمدم. ضمن اینکه امروز هم بازدید میان دوره ای از منطقه 16 خواهم داشت که به همراه همکارانم در طول مسیر با استفاده از خطوط بی ار تی و مترو این بازدید را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه منابع متحرک ازجمله تردد خودرو بالغ بر 80 درصد آلودگی هوا را شامل می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه خودروهای تولید داخل با زحمت حتی استاندارد یورو 2 را پاس می کنند، باید در اولویت برنامه های اجرایی در کاهش آلودگی هوا، خروج خودروهای فرسوده و الزام خودروسازان به ارتقا استانداردها با جدیت صورت گیرد .


آقامیر با مترو به سر کار رفت


در همین رابطه سیدمحمد حاج آقامیر، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز به شهرنوشت گفت: بنا بر گفته شهردار تهران که امروز را روز بدون خودرو اعلام کرد و از همکاران خواست با وسایل حمل و نقل عمومی در محل کار حاضر شوند، من نیز با مترو به سازمان ورزش آمدم.

بهروز با استفاده از مترو و تاکسی به سازمان حمل ونقل رفت

حجت الله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز به شهرنوشت گفت: با توجه به اینکه مسیر منزل تا محل کارم دسترسی به مترو دارد امروز را با مترو و در بخشی دیگر از مسیر با تاکسی به محل کار خود آمدم .

جباری زادگان هر روز با خط 7 بی ار تی به ایرانشهر می رود


همچنین شهرام جباری زادگان معاون آموزش معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز با بیان اینکه به عنوان شهروندی که در هوای تهران نفس می کشم به وظیفه خود در قبال استفاده کمتر از وسایل نقیله شخصی عمل میکنم ، گفت : به شخصه به تردد خودروی تک سرنشین در سطح شهر اعتقادی ندارم و معتقدم در مسیرهایی که می شود باید از حمل و نقل عمومی استفاده کرد. لذا با توجه به اینکه در مسیر منزل تا محل کارم دسترسی به بی ار تی دارم ، هر روز با استفاده از خط 7 بی.ار.تی تا تقاطع ولیعصر-طالقانی می آیم و مسیر بعدی را در صورت امکان پیاده روی کرده و در ایامی هم با استفاده از تاکسی به معاونت حمل و نقل می رسم .

تاکسی و مترو شاعری را به محل کار رساندند

علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز درخصوص روز بدون خودرو به شهرنوشت اظهارداشت: در راستای هفته هوای پاک به وظیفه خود به عنوان یک شهروند عمل کرده و با استفاده از تاکسی و در بخشی دیگر مسیر با مترو به محل کار خود آمده است .


شهردار منطقه 18با بی.آر.تی و تاکسی خود را به محل کار رساند

وحید نوروزی شهردار منطقه 18 نیز در گفت و گو با شهرنوشت بیان کرد: در راستای اجرای دستورالعمل شهردار تهران و اهمیت راهکار استفاده از حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از اصلی ترین راهها در موضوع کاهش آلودگی هوا امروز از دوگزینه بی.ار.تی و تاکسی استفاده کردم .
نوروزی با اشاره به اینکه فعلا مترو در منطقه 18 گسترش ندارد اما با بهره برداری از خط 7 مترو 2 ایستگاه به منطقه 18 اختصاص خواهد یافت، گفت: ناوگان تاکسیرانی و خطوط اتوبوسرانی در منطقه 18 فعالیت گسترده ای دارند اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده ال در منطقه 18 در حوزه خطوط ریلی و اتوبوس تندرو فاصله داریم، لذا در راستای سیاست های شهردار تهران مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب شهر، گسترش ناوگان اتوبوس تندرو و ارتقاء کمی و کیفی وضعیت حمل و نقل عمومی در منطقه 18 در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد.

شهردار منطقه10 با مترو به شهرداری رفت

فرامز عظیمی شهردار منطقه 10به شهرنوشت گفت: از آنجایی که شهردار تهران امروز را بدون خودرو اعلام کرد ،از این رو من نیز با مترو خود را به دفتر رساندم .

شهردار منطقه22 از اتوبوس جاماند

حسین مرادی شهردار منطقه 22 نیز در این خصوص بیان کرد: امروز ساعت 6 صبح در محل شهرداری منطقه جلسه ای داشتم. با توجه به اینکه در ساعت 5.30 از منزل خارج شدم که هنوز هیچ اتوبوسی فعالیت ندارد و مترو هم در محدوده منزل ما نیست، موفق به استفاده از این دو ناوگان نشدم. اما چنانچه غیر از این ساعت از منزل خارج شوم، می توانم از اتوبوس برای رسیدن به محل کار استفاده کنم. زیرا شبکه اتوبوسرانی در منطقه 22 گستردگی لازم را دارد و با توجه وجود 2 ایستگاه مترو در این منطقه گسترش ناوگان ریلی در منطقه 22 هم به نسبت خوب است .

شهردار منطقه20 با استفاده از اتوبوس و مترو به شهرری رفت

کتانباف شهردار منطقه 20 نیز گفت: در راستای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در روز بدون خودرو صبح امروز با اولین سرویس صبحگاهی اتوبوس شرکت واحد خط کوهسار-آزادی خود را به میدان آزادی و سپس مترو رساندم و با استفاده از خط 4 به خط یک رفته و از آنجا به شهرری آمدم .

شهردار منطقه3 با تاکسی به شهرداری رفت

سلیمانی شهردار منطقه 3 نیز با توجه به اینکه باید به جلسه مدیران می رفت، در پاسخ به سوال شهرنوشت به استفاده از تاکسی برای آمدن به محل کار خود بسنده کرد .
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری