کد مطلب: 1136
  تاریخ انتشار:  1392/11/01 - 10:11


با اعلام روز بدون خودرو از سوی شهردار تهران ؛

شهردار محیط زیستی منطقه 18 در روز بدون خودرو چگونه به محل کار خود رفت !؟

چهره محیط زیستی شهرداری تهران که به تازگی شهردار منطقه 18 شده است ، در روز بدون خودرو ، با استفاده از بی ار تی و تاکسی به محل کار خود رسید .

با نام گذاری سومین روز از هفته هوای پاک به عنوان " روز بدون خودرو " از سوی شهردار تهران ، شهردار محیط زیستی منطقه 18 پایتخت امروز برای حضور در محل کار خود از بی ار تی و تاکسی استفاده کرد .

 

به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ وحید نوروزی شهردار منطقه 18 تهران که سال هاست کاهش آلودگی هوا تنها دغدغه زیست محیطی اش بوده و تاکنون هشدارهای بسیاری مبنی بر بحرانی بوده آلودگی هوا به مسئولان اجرایی داده است ، بنا بر اعلام شهردار تهران به استفاده تمامی کارکنان شهرداری از حمل و نقل عمومی در روز بدون خودرو ، سومین روز هفته هوای پاک را با استفاده از اتوبوس های  بی ار تی و تاکسی در محل کار خود حاضر شد .

 وحید نوروزی در گفت و گو با IENA ؛ با بیان اینکه آلودگی هوا اصلی ترین چالش زیست محیطی کلانشهرهای کشور محسوب میشود که سال هاست کارشناسان شهری و محیط زیست نسبت به بحرانی شدن وضعیت آن هشدار میدهند گفت : متاسفانه موضوع آلودگی هوا طی دوره های گذشته از اولویت خارج شده بود بطوریکه عملا کاهش آلودگی هوا در دستور کار دولت قبل نبود .

 

وی با اشاره به اقدام نام گذاری سومین روز از هفته هوای پاک به نام روز بدون خودرو از سوی شهردار تهران گفت : این اقدام شهردار تهران که از تمامی همکاران در شهراری خواسته اند از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کار خود استفاده کنند اقدامی گرچه نمادین اما بسیار ارزشمند است چرا که نشان میدهد حفظ و سلامت شهروندان و کاهش مخاطرات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در کلانشهر تهران از اهمیت ویژه ایی برای شهردار تهران برخوردار است ، لذا در راستای اجرای دستورالعمل شهردار تهران ، من نیز به مانند یک شهروند پایتخت نشین امروز بدون استفاده از خودوری اداره و با استفاده از بی ار تی در بخشی از مسیر تا میدان توحید و استفاده از تاکسی تا رسیدن به شهرداری منطقه 18 ، خود را به محل کارم رساندم .

 نوروزی با بیان اینکه منطقه 18 شهرداری تهران به لحاظ ناوگان تاکسیرانی فعالیت گسترده ایی دارد گفت : متاسفانه در بخش مترو و خطوط تندرو اتوبوس در منطقه 18 با محدویت هایی مواجهه هستیم که با توجه به سیاست های شهردار تهران مبنی بر گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی در تمام مناطق سطح شهر و کاهش فاصله جنوب و شمال ، گسترش حمل و نقل عمومی با اولویت خطوط تندرو در این محدوده در دست مطالعه است .

وی تصریح کرد: با بهره برداری از خط 3 مترو 2 ایستگاه از مسیر این خط به منطقه 18 اختصاص خواهد یافت که با بهره برداری از این دو ایستگاه در سال آینده بخشی از مشکلات شهروندان به لحاظ حمل و نقل ریلی تا حدودی برطرف خواهد شد .

 شهردار منطقه 18 تصریح کرد : گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و ارتقا کمی و کیفی ناوگان در سطح منطقه از نخستین اولویت ها در منطقه محسوب می شود ، لذا امروز چالش ها و وضعیت حمل و نقل منطقه 18 را از نزدیک بررسی خواهم کرد .
 نوروزی با بیان اینکه امروز به همراه معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 18 بازدیدی از منطقه خواهم داشت گفت : در تمام طول روز و در جریان بازدید از منطقه وسایل حمل و نقل عمومی را انتخاب خواهم کرد چرا که اینگونه با چالش های پیشروی شهروندانم در این منطقه در حوزه حمل و نقل اشنا خواهم شد .
 

 انتهای پیام

 

 

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری