کد مطلب: 1135
  تاریخ انتشار:  1392/11/01 - 08:00


400 کارگاه آموزشی هوای پاک در پایتخت برگزار می شود

آموزش و فرهنگسازی اولویت اصلی برنامه های هفته هوای پاک شهرداری تهران در هفته هوای پاک است.
download 20140121002754-11.jpg

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری 400 کارگاه آموزشی هوای پاک خبرداد.
دکتر علی محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با اشاره به این که آموزش و فرهنگ سازی اولویت اصلی برنامه های هفته هوای پاک شهرداری تهران افزود: با توجه به تبدیل شدن موضوع آلودگی هوای شهر تهران به عنوان یک بحران زیست محیطی و مطالبه اصلی شهروندان از مسئولین جهت حل این بحران، ستاد محیط زیست و توسعه پایداربه عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته هوای پاک شهرداری تهران با همکاری ومشارکت فعالانه و پرشور بیش از 17 سازمان در مجموعه شهرداری تهران و مناطق 22 گانه از 29 دی ماه لغایت 5 بهمن ماه برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی، تخصصی در زمینه آلودگی هوا، در سطح شهر اجرا می‌کند.
وی اظهار کرد: تمامی برنامه های این هفته با دو شعار "سهم من از آسمان یک نقطه آبی است" و "برای هوای پاک منتظر باران نباشیم "اجرا می شود.
رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری 400 کارگاه آموزشی هوای پاک در مناطق 22 گانه تهران خبر داد و افزود: در این کارگاه‌ها که به صورت رایگان برای شهروندان برگزار می‌شود شهروندان با منابع آلاینده و مدیریت در مصرف بهینه انرژی در کنار اثرات آلودگی هوا بر سلامت و راه‌های کاهش خسارت‌های آلودگی هوا و تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی آموزش داده می‌شود.
شاعری به دیگر برنامه‌های هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: برگزاری90 همایش پیاده روی در سطح مناطق، برگزاری نشست‌های تخصصی توسط سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی از جمله نشست تخصصی عملکرد مترو در کاهش آلودگی هوا و نشست تخصصی آلودگی هوا در منطقه 9، آغاز تعویض کاتالیست های 1200 دستگاه تاکسی پراید، افتتاح 2 مرکز معاینه فنی خودرو، افتتاح سامانه آنلاین اطلاع رسانی آلودگی هوا توسط شرکت کنترل کیفیت هوا، ارائه آموزش و اخطار به صنایع و مشاغل آلاینده دارای رای بند 20، بازدید سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و کودکان وجوانان از ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، انتشار بیش از 10 هزار پوستر آموزشی و نصب آن بر روی اتوبوسهای شهری، تاکسی های شرکت تاکسیرانی، پایانه های تاکسیرانی، بازار میادین میوه و تره بار، ایستگاه مترو، سرای محلات و پایانه های اتوبوسرانی و استفاده از ظرفیت تبلیغات محیطی سطح شهر مانند تلویزیونهای شهری مترو، سامانه اتوبوسهای تندرو و پخش تیزر و پیامهای زیست محیطی از صدا وسیما و ... دیگر برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (3)
 احسنت، خداییش به این میگن مدیریت کارامد..
شناسه: 1187
افسون صبوری
2 بهمن 1392 ساعت 07:31
0
0
 الحق که یدونه ایی دکتر شاعری. آقای دکتر شاعری یکی از مدیران لایق این نظام هست که در این اواخر مورد بی لطفی قرار گرفت.اما با درایتی که داراد تمام مشکلات را با تمام سختیها پشت سر گذاشت و مدیر با لیاقتی است.از این نخبه ها باید درست استفاده کنیم . ایشالا در پستهای بالاتر شاهد موفقیت شما باشیم.
شناسه: 1190
علی یعقوبی
2 بهمن 1392 ساعت 08:03
0
0
 تشکر از مسئولان به خاطر ایجاد فضای رشد و فرهنگ سازی برای جامعه
شناسه: 1191
منیره منصوری
2 بهمن 1392 ساعت 11:18
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری