کد مطلب: 1123
  تاریخ انتشار:  1392/10/26 - 15:36


سخنرانی ابتکار در نماز جمعه لغو شد؟

معصومه ابتکار اولین زنی نیست که قرار بود در پیش خطبه های نماز جمعه تهران سخنرانی کند.
download ابتکار در نماز جمعه

در حالی که پیش از این گفته می‌شد، معصومه ابتکار در پیش خطبه‌های نماز جمعه فردا به مناسبت آغاز هفته هوای پاک سخنرانی می‌کند، آنطوری که به خودش نیز اطلاع داده‌اند به نظر می‌رسد این سخنرانی لغو شده است.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، معصومه ابتکار در صفحه فیسبوکش در این خصوص نوشته است: «امشب عازم تهران هستم و برای فردا هم حضورم به عنوان سخنران قبل از خطبه‌ها در نماز جمعه قطعی شده بود تا به مناسبت هفته هوای پاک نکاتی را از این طریق به گوش شهروندان به خصوص مومنین نمازگزار برسانم.
اما دیشب خبر رسید که ممکن است منتفی شود. این توضیح را می‌دهم، چون ظاهرا خبری مبنی بر عدم حضورم منتشر شده و به واسطه آن خبرنگاران عزیز مکرر امروز تماس گرفته و سئوال کرده‌اند.
این نکته را هم بگویم آنگونه که می‌گویند من نخستین زنی نیستم که قبل از خطبه‌ها سخنرانی کرده است. تا آنجا که به یاد دارم مرحوم مریم بهروزی و همین طور خانم دکتر وحید دستجردی در زمان وزارت خود در این مکان سخنرانی داشته‌اند.
خودم هم بارها در مساجد برای جمعیت‌های خانم و آقا سخنرانی کرده‌ام. یک بار هم در افریقای جنوبی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بودم و حتی در ترومزوی نروژ برای مراسم عشای ربانی جمعی مسیحی سخنرانی کردم. یکی دو هفته پیش هم در سیستان و بلوچستان یکی از برادران مولوی اهل سنت دعوت کرد تا نماز جمعه شان شرکت و سخنرانی کنم.
بنابراین خیلی سخت نگیرید... می گذرد.»
در این بین این سوال مطرح است که اگر لغو سخنرانی ابتکار در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران به واسطه زن بودنش است خوب باید گفت که خانم دستجردی وزیر بهداشت هم از این تریبون سخنرانی داشته است.
از سوی دیگر با توجه به اهمیت موضوع هوای پاک در کشور به نظر می‌رسد مسوولان تمام بخش‌ها مکلفند تا تمام امکانات خود را برای سالم‌سازی هوای آلوده بکارگیرند پس در این راستا چه تریبونی بهتر از نماز جمعه که از طریق آن بتوان مشکلات زیست محیطی را در این خصوص به دور از موضوعات حاشیه‌ای به شهروندان یادآوری کرد و از مومنان برای کمک به حل مشکل آلودگی هوا کمک خواست.
در این بین امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد و شاهد نباشیم که محیط زیست درگیر مسایل سیاسی یا جنسیتی می‌شود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی