کد مطلب: 1116
  تاریخ انتشار:  1392/10/25 - 13:25


شهردار منطقه 16 خبرداد:

بوستان های منطقه 16 مراکز آموزش شهروندی در جهت حفظ محیط زیست می شوند

شناسنامه اکولوژیک پارک های منطقه 16 برای اولین بار در شهر تهران توسط واحد محیط زیست منطقه16 در دست تهیه است.
download پارک بعثت

جلسه ارائه گزارش تهیه شناسنامه اکولوژیک منطقه16 با حضور مهندس سید محسن اسدی شهردار منطقه ،معاون مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز،معاونین و مدیران منطقه در محل سالن کنفرانس برگزار شد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت،مهندس سید محسن اسدی شهردار منطقه در این جلسه تهیه شناسنامه اکولوژیک منطقه را به منظوراعمال مدیریت صحیح برفضای سبز دانست و گفت: شناسنامه اکولوژیک پارک های منطقه 16 برای اولین بار در شهر تهران توسط واحد محیط زیست منطقه16 در دست تهیه است.
مهندس اسدی با اشاره به اینکه منطقه 16 با دارا بودن 54 پارک با مساحت تقریبی 171 هکتار دارای یکی از وسیع ترین و بی بدیل ترین بافت های فضای سبز شهری در بین مناطق 22 گانه شهرداری تهران است اظهار کرد: حفظ و نگهداری فضاهای سبزبا استفاده از تکنولوژی و بهترین شیوه های ممکن، توسعه و ایجاد تعادل و توازن و پراکندگی مناسب فضای سبزدر سطح منطقه و ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگی شهروندان در جهت حفظ و نگهداری ان از مهمترین دست آوردهای تهیه شناسنامه اکولوژیک منطقه است.
وی در ادامه تاکید کرد:در همین راستا پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح به بررسی توان تفرجی ، آموزشی و ابنیه و تجهیزات پارک ها، شناسایی 82 گونه گیاهی و 44 گونه جانوری ، شناسایی ارزش کارکردی گونه های گیاهی و بهترین شرایط زیستی این گونه ها در سطح منطقه 16 پرداخته است.
شهردار منطقه 16 با اشاره به تراکم جمعیتی بالا و شرایط اجتماعی کنونی خاطر نشان کرد: امروزه پارک ها مانند حیاط مشترک خانواده ها هستند و بهترین مکان برای آموزش شهروندان در زمینه حفظ محیط زیست به شمار می آیند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری