کد مطلب: 1105
  تاریخ انتشار:  1392/10/24 - 13:41


دبیر جشنواره مشکات:

34درصد آثار شهروندان به حوزه محیط زیست اختصاص داشته است

هلت ارسال اثر به پایان رسیده است و از 30 دی ماه مرحله داوری آغاز می شود.
download جشنواره مشکات

دبیر دومین جشنواره آموزش های شهروندی مشکات با اعلام اینکه تاکنون بالغ بر 300 هزار اثر از سوی شهروندان تهرانی برای شرکت در جشنواره ارسال شده است، گفت: بیشترین آثار به محیط زیست تعلق داشت.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سیداحمد علوی ، معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه 34 درصد آثار ارسالی شهروندان به جشنواره مشکات به محیط زیست اختصاص داشته است، به شهرنوشت گفت: مهلت ارسال اثر به پایان رسیده است و از 30 دی ماه مرحله داوری آغاز می شود.
علوی با بیان اینکه داوری در دو مرحله آموزشی و تخصصی و نیز داوری هنری می باشد ،در توضیح این روند اظهار کرد: نخستین مرحله داوری بخش آموزشی است و در این بخش از داوری، جنبه های تخصصی و بررسی پیام آموزشی یک شهروند مورد توجه قرار می گیرد به طوری که 60 نمره از جمع 100 نمره به بخش آموزشی تعلق دارد .
وی تاکید کرد: مهمترین هدف ما درگیر شدن شهروند با موضوعات شهری است. به طوری که وقتی یک شهروند بر یک حوزه شهری تاکید دارد یعنی به باور در آن حوزه رسیده است و این مهمترین اتفاق در حوزه شهری است.
به گفته دبیر جشنواره مشکات 12 قالب در هر منطقه تعریف شده است به طوری که در سه گروه سنی از هر قالب دو اثر ارسال می شود و بر این اساس از هر منطقه 18 اثر ارسال می شود. به عبارت دیگر در هر قالب شامل محیط زیست ، پسماند ، فرهنگ آپارتمان نشینی و ... 396 اثر جهت داوری ارسال می شود .
وی افزود: تنها در بخش زیباسازی که تعداد قالب ها بیشتر بوده است، 616 اثر به سطح داوری می رسد.
علوی همچنین اعلام کرد: بیشترین آثار ارسال شده ازسوی شهروندان به ترتیب به محیط زیست ، فضای سبز ، فرهنگ ترافیک و پسماند تعلق داشته است.
معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش های شهروندی شهرداری تهران افزود: در پایان هفته جاری یک جلسه آموزشی برای داوران برگزار می شود که طی آن نحوه داوری و چگونگی بررسی آثار آموزش داده می شود.
وی همچنین اعلام کرد: داوران بخش تخصصی از 12 سازمان شهرداری معرفی شده اند و تعداد داوران بر مبنای تعداد اثرهای داوری تعیین شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری