کد مطلب: 1087
  تاریخ انتشار:  1392/10/22 - 13:29


مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد:

پاسداران، دروس و منطقه 22 در صدر جدول آلودگی هوا

شاخص کیفیت هوای تهران به مرز هشدار نزدیک شده و اکنون در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد .
download آلودگی هوای تهران

با افزایش آلاینده ها در هوای تهران، غلظت آلاینده ذرات معلق در ایستگاه های شهرک چشمه واقع در منطقه22، پاسداران و دروس از مرز هشدار گذشت.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت؛ براساس آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته افزایش یافته، به طوری که اکنون میانگین غلظت این آلاینده 152 psi بوده که فراتر از حد مجاز است.
به گفته وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، در ایستگاه های شهرک چشمه در منطقه 22 و پاسداران در منطقه 3 ، 170 psi و در منطقه دروس 166 psi بوده که از مرز هشدار نیز گذشته است.
وی تصریح کرد: در عین حال ایستگاه گلبرگ 116؛ منطقه 19، 122 و فرمانداری شهرری 135 psi بوده که پایین ترین ایستگاه ها به لحاظ غلظت آلاینده ها بوده است.
حسینی گفت: شاخص کیفیت هوای تهران به مرز هشدار نزدیک شده و اکنون در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد . لذا توصیه می شود سالمندان ، کودکان و بیماران قلبی و عروقی و تنفسی از تردد در هوای آزاد خودداری کنند.
محمد اصغری کارشناس هواشناسی نیز در گفت و گو با شهرنوشت بیان کرد: برفی که روز گذشته باریده است باعث شده تهران مانند حمامی شود که انباشت آلاینده ها را داشته ایم اما با توجه به وزش باد از عصر فردا ، امیدواریم شاهد کاهش الاینده ها باشیم.
وی همچنین از بارش های پراکنده در نیمه شرقی کشور خبر داد و گفت: تداوم شرایط پایداری جوی را طی روزهای آینده شاهد نخواهیم بود.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 نشان از برنامه ریزی کاربری و تراکم غلط حاکم بر شهرداری و ضعف نظارتی سازمان محیط زیست بوده که انشاالله با تغییرات مدیریت زیست محیطی جدید در شهرداری بهبود یابد. حضور مدیران کارامد چون دکتر شاعری رافع حل مشکلات.
شناسه: 1133
مریم عظیمی
22 دی 1392 ساعت 14:41
0
1
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری