کد مطلب: 1084
  تاریخ انتشار:  1392/10/22 - 12:09


تشریح برنامه های تفکیک زباله از مبدا درگفت و گو بامدیرعامل سازمان مدیریت پسماند؛

جمع آوری پسماند خشک با خودروهای ملودی دار از در منازل

سطل های پسماند خشک و تر در رنگ های مختلف در مکان ها و محلات خاص قرار دارند.
download خودرو جمع‌آوری زباله

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: برنامه‌های جمع‌آوری زباله و تفکیک از مبدا توسط شهرداری به صورت جدی دنبال می شود.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حسن کریمیان در گفت و گو با شهرنوشت، با بیان اینکه سرویس های جمع آوری جداگانه پسماند خشک در شکل های مختلف برای شهروندان فراهم آمده است، افزود: یکی از برنامه های تفکیک زباله از مبدا، خودروهای ملودی دار است که زباله خشک را از درب منازل جمع آوری می کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به دریافت پسماند خشک در 320 غرفه مستقر در شهر تهران تصریح کرد: جمع آوری زباله خشک حجیم و کالاهای بلااستفاده در روزهای جمعه انجام می شود.
وی به جمع آوری مکانیزه پسماند خشک در شهرک ها و محدوده های خاص اشاره کرد و ادامه داد: در این مکان ها هم خدماتی را ارایه می دهیم. این در حالی است که سطل های پسماند خشک و تر در رنگ های مختلف در مکان ها و محلات خاص قرار دارند.
کریمان با تاکید بر اینکه تفکیک از مبدا بدون همکاری مردم به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، اظهار کرد: ما سرویس های جمع آوری پسماند خشک را فراهم آورده ایم و بعد از این مرحله دیگر مردم باید همکاری در زمینه تفکیک از مبدا داشته باشند تا بتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم. اگر از داخل منازل زباله خشک و تر تفکیک شود این معضل به زودی پایان خواهد یافت.
کریمیان با اشاره به مباحث آموزشی برای شهروندان در تمامی مناطق 22گانه گفت: برنامه تفکیک از مبدا در دستور کار شهرداری قرار گرفته و سال های گذشته هم پیشرفت های خوبی در این باره داشته ایم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری