کد مطلب: 1081
  تاریخ انتشار:  1392/10/21 - 18:09


دستگیری شکارچی فراری با شلیک تیر هوایی در منطقه تهرانپارس + عکس

در بازرسی از خودروی این شکارچی متخلف که حدودا 65 ساله بود دو لاشه قوچ وحشی ویک قبضه اسلحه 270 کشف و ضبط شد.
download شکار غیرمجاز

رییس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز فراری از منطقه حفاظت شده جاجرود پس از 1.5 ساعت تعقیب و گریز و تیراندازی هوایی در منطقه تهرانپارس خبر داد.
امامعلی یگان‌زاده در گفت و گو با با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزود: حوالی ساعت16 روز پنجشنبه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار در عملیات گشت‌زنی در منطقه حفاظت شده جاجرود به یک دستگاه خودرو پارس سفید رنگ مشکوک می‌شوند.
وی افزود: ماموران پس از مشاهده این خودرو و نزدیک شدن به آن از رد خون پشت کاپوت خودرو مطلع می‌شوند که شکارچی غیر مجاز آن در حال حمل لاشه شکار است.
رییس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از اطمینان از این امر درصدد متوقف کردن خودرو مذکور برآمدند افزود:‌ راننده این خودرو پس از مشاهده ماموران از محل گریخت و تعقیب و گریز برای دستگیری آن آغاز شد.
وی با تاکید براینکه این تعقیب و گریز از روستای سعید آباد جاجرود آغاز شد تصریح کرد:‌ شکارچی متخلف چندین بار علی‌رغم سدکردن راهش توسط ماموران محیط زیست به انحهای مختلف از دست ماموران گریخت و ماموران مجبور شدند چندین مورد با رعایت قانون‌ بکارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی برای توقف راننده خودروی مورد نظر کنند.

امامعلی یگان‌زاده ادامه داد: سرانجام حوالی ساعت 18:30 در میدان «رهبر» تهرانپارس و در حالی که خودروی مذکور پشت ترافیک چراغ قرمز به ناچار متوقف شده بود به دام مامورین حفاظت محیط زیست افتاد.
وی تصریح کرد: در بازرسی از صندوق عقب خودروی این شکارچی متخلف که حدودا 60 ساله بود دو لاشه قوچ وحشی ویک قبضه اسلحه 270 کشف و ضبط شد.
رییس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار با اشاره به اینکه پرونده تخلف این شکارچی غیرمجاز تشکیل و برای طی مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شده است افزود: برابر حکم مرجع قضایی نامبرده روز شنبه به زندان فرستاده شد و سایر مراحل قضایی این پرونده نیز در حال انجام است.
وی در پایان به شکارچیان غیر مجاز هشدار داد: برابر تدابیر اتخاذ شده ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به طور جدی با هرگونه تخلف شکار و صید در مناطق تحت حفاظت برخورد می‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان