کد مطلب: 1064
  تاریخ انتشار:  1392/10/18 - 14:04


عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به طرح انتقال پایتخت:

راهکار برون رفت آلودگی هوا توسعه مترو است نه انتقال پایتخت

خروج صنایع آلاینده و تکمیل سیستم های کنترل آلودگی هوا و نیز ساخت خودرو و تولید سوخت استاندارد دیگر گام های موثری در این زمینه هستند.
download برج میلاد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که طرح انتقال پایتخت از تهران طرحی رویایی و غیر قابل اجراست، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، انتقال و جابه جایی پایتخت از تهران در گام نخست نیازمند بودجه ای معادل 80 تا 100 میلیارد دلار است که البته این رقم از واقعیت فاصله دارد و بسیار بیشتر از این است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، مسعود سلطانی فر افزود: تعویق در اجرای طرح جامع مترو و ترافیک، دو عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت است و اگر تنها 10 تا 15 میلیارد دلار از هزینه سرسام آور جابه جایی پایتخت به توسعه شبکه ریلی اختصاص داده شود، دو مشکل بزرگ تهران یعنی آلودگی هوا و ترافیک از بین خواهد رفت.
وی با اشاره به این که برای کاهش آلودگی هوای تهران و کاستن از ترافیک ناچاریم در یک برنامه میان مدت و ظرف 3 تا 5 ساله شبکه ریلی تهران شامل 8 خط مترو و 4 خط تراموا را اجرایی کنیم، اظهار کرد: اگر دولت و مدیریت شهری منابع مالی لازم برای اجرای طرح جامع مترو را فراهم کنند، ظرف 5 سال می توانیم بر معضل آلودگی هوا و ترافیک تهران فائق آییم.
سلطانی فر با بیان این که خروج صنایع آلاینده و تکمیل سیستم های کنترل آلودگی هوا و نیز ساخت خودرو و تولید سوخت استاندارد دیگر گام های موثری در این زمینه هستند، تصریح کرد: خودروسازان باید ملزم به ساخت خودروهای استاندارد با مصرف 4 تا 5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش شوند و علاوه بر آن نسبت به تولید و توزیع بنزین با کیفیت نیز اقدام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین راهکار برون رفت تهران از آلودگی هوا انتقال پایتخت نیست بلکه توسعه مترو و تکمیل طرح جامع متروی پایتخت است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری