کد مطلب: 1063
  تاریخ انتشار:  1392/10/18 - 13:53


عبداللهی در تشریح برنامه پنج ساله حوزه خدمات شهری:

تاکید بر تفکیک واستحصال انرژی ازپسماند،ارتقای شاخصهای زیست محیطی شهر و زنده سازی بافت تاریخی مشاغل سنتی و فرهنگی در پایتخت

شهرداری تهران ضرورت بهبود مدیریت پسماند، تفکیک و ذخیره سازی، جمع آوری و انتقال به مراکز پردازش، دفع نهایی و استحصال انرژی و تقویت بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند از جمله موضوعات مهم است.
download مجتبی عبداللهی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه کلی حوزه خدمات شهری از سال 93 تا 97 در قالب برنامه ای جامع تهیه و تنظیم شده است، گفت: از 7چشم انداز طرح 5ساله مدیریت شهری در تهران 3 مورد مربوط به خدمات شهری است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه برنامه کلی حوزه خدمات شهری از سال 93 تا 97 در قالب برنامه ای جامع تهیه و تنظیم شده است به شهرنوشت گفت: این برنامه جامع به تمامی مناطق 22گانه برای پیگیری امور خدماتی ارسال شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه از 7 چشم انداز طرح مذکور 3 مورد مربوط به خدمات شهری است، تصریح کرد: این در حالی است که از 6 محور تنظیم شده در برنامه پنج ساله شهرداری تهران، 2 محور که مرتبط به حوزه محیط زیست و خدمات شهری و همچنین محور ایمنی و مدیریت بحران بر عهده معاونت خدمات شهری است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی این راهبردها تبدیل به طرح و برنامه شده است، ادامه داد: حوزه خدمات شهری محور اول برنامه پنج ساله دوم این مجموعه است، همچنین چهار هدف اصلی برای چشم انداز این محور طراحی شده است.
عبدالهی همچنین افزود: شهر پاک و ساماندهی منظر شهر، ارتقای سطح محیط و نگهداشت آن، فرهگسازی برای اصلاح الگوی مصرف، ارتقای کیفی و کمی ارایه خدمات در مراکز خدمات شهری از جمله میادین میوه و تره بار و فروشگاه زنجیره ای شهروند، بهبود کیفیت بصری محیط شهری و ساماندهی مشاغل و صنوف به عنوان راهبردهای اصلی پیش بینی شده است.
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضرورت بهبود مدیریت پسماند، تفکیک و ذخیره سازی، جمع آوری و انتقال به مراکز پردازش، دفع نهایی و استحصال انرژی و همچنین تقویت بخش خصوصی در حوزه مدیریت پسماند از جمله موضوعات مهمی است که در برنامه پنچ ساله این معاونت دنبال می شود. برای ارتقای ضریب مشارکت شهروندان در پاکیزگی پایتخت و مدیریت پسماند باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود، همچنین دسترسی شهروندان به کالا و استانداردسازی سرویس های عمومی بهداشتی از دیگر برنامه های اصلی معاونت خدمات شهری است.
وی درباره برنامه ریزی ها در محیط زیست و فضای سبز با اشاره به شهری پاک و بهره مند از محیط زیست مطلوب خاطر نشان کرد: صیانت از منابع و سرمایه های طبیعی شهر، توسعه متوازن فضای سبز شهری و پیراشهری، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای نگهداشت محیط زیست و فضای سبز شهری، ارتقای شاخص های بهبود کیفیت محیط زیست شهر در این زمینه در نظر گرفته شده است.
معاون خدمات شهری در پایان به نوسازی بافت تجاری و صنعتی برای ساماندهی مشاغل اشاره کرد و ادامه داد: زنده سازی بافت تاریخی مشاغل سنتی و فرهنگی، بهبود منظر شهری برای مراکز تجاری و مجتمع های صنفی از دیگر برنامه ها معاونت خدمات شهری است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری