کد مطلب: 1056
  تاریخ انتشار:  1392/10/18 - 13:15


معاون شهردار منطقه 9 خبر داد:

اجرای عملیات به زراعی در فضای سبز ورودی غربی پایتخت

عملیات به زراعی به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز ، تقویت ، مناسب سازی PH خاک و مقاوم سازی درختان و در ختچه ها صورت گرفته است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 9 با اشاره به نگهداشت و زیباسازی فضاهای شهری در سطح منطقه گفت: عملیات به زراعی در فضای سبز سطح محدوده از مدتی پیش آغاز شده و تا نیمه اول اسفندماه ادامه دارد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، علی اکبر کریمی پور در این خصوص اظهار داشت: عملیات به زراعی توسط اکیپ های مشخص و کارشناسان مربوطه توسط اداره فضای سبز منطقه در سطح محدوده پیگیری می شود.
وی افزود: بر همین اساس در این عملیات از کود دامی به همراه کودهای شیمیایی سولفات آمونیوم و پتاسیم برای درختان و درختچه های سطح منطقه استفاده می شود.
کریمی پور تصریح کرد: عملیات به زراعی به منظور حفظ و نگهداری فضای سبز ، تقویت ، مناسب سازی PH خاک و مقاوم سازی درختان و در ختچه ها در برابر تنش ها صورت گرفته و در قالب زیر و رو کردن خاک ، هوادهی خاک ، برداشتن نخاله ها و خاک های آلوده و نامناسب ، استفاده از چال کود و تغذیه و کوددهی خاک اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این عملیات در میدان آزادی ، بوستان المهدی (عج) و بخشی از بزرگراه های سطح محدوده اجرایی شده و همچنان در محورهای دیگر محدوده ادامه دارد.
به گفته کریمی پورعملیات هرس و فرم دهی درختان سطح محدوده نیز آغاز شده که در راستای حفظ و نگهداری فضای سبز و آراستگی و زیبایی منظر بوستانها و معابر شهری صورت می گیرد و در حال حاضر با پیشرفت 50 درصدی همراه شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری