کد مطلب: 1050
  تاریخ انتشار:  1392/10/15 - 15:44


کشف «سیلاب زباله‌ای» پنهان در لندن

کارشناسان محیط زیست با استفاده از تورهای ماهیگیری طی یک دوره سه ماهه زباله‌ها را از حاشیه رودخانه تیمز پاکسازی کرده است.
download رودخانه تیمز

تیمی از کارشناسان محیط‌ زیست پس از جمع‌آوری هزاران قطعه زباله‌ پلاستیکی غوطه‌ور در امتداد بستر دهانه بالایی رودخانه «تیمز» یک سیلاب زباله‌ای پنهان در لندن کشف کردند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حجم زباله‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که یک به اصطلاح «زباله رود» پنهان در پایتخت انگلیس در جریان است که می‌تواند تهدیدی جدی برای ذخایر آبی این شهر باشد.
این یافته‌ها که در نشریه آنلاین Marine Pollution Bulletin با موضوع آلودگی آب منتشر شده دلایل نگرانی‌ها را نه تنها برای اکوسیستم اطراف رودخانه تیمز بلکه برای دریای شمال که این رودخانه به آنجا می‌ریزد نشان می‌دهد.
کارشناسان محیط زیست با استفاده از تورهای ماهیگیری طی یک دوره سه ماهه زباله‌ها را از حاشیه رودخانه تیمز پاکسازی کرده و طی این مدت توانستند 8000 قطعه پلاستیکی را که شامل شمار زیادی بسته سیگار، لیوان و ظروف بسته‌بندی غذا می‌شد، جمع‌آوری کنند اما بیش از نیمی از این زباله‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده بودند.
«دیو موریت» یکی از کارشناسان در این مطالعه می‌گوید: یکی از جنبه‌های نامتعارف در این مطالعه این است که این تورها برای صید ماهی و خرچنگ استفاده می‌شوند اما همانگونه که ملاحظه می‌کنید بستر رودخانه مملو از زباله است.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران به نقل از سایت اینترنتی ای‌ان‌ان، وی افزود: در نتیجه هنگامی که قصد داریم میزان آلودگی رودخانه‌ها و دریاها را تخمین بزنیم باید این آلودگی‌های پنهان در بستر رودخانه‌ها را نیز به حساب آوریم و فقط زباله‌هایی را که در سطح آب به چشم می‌بینیم را حساب نکنیم. اثرات مخرب این زباله‌های پنهان در بستر آب‌ها برای منابع آبی نه تنها جانورانی را که در اطراف رودخانه زندگی می‌کنند دربرمی‌گیرد بلکه حتی برای حیوانات ساکن دریاها و رودخانه‌هایی که رود تیمز به آنها می‌ریزد نیز تهدیدی جدی محسوب می‌شود.
«پائول کلارک»، محقق موزه تاریخ طبیعی لندن و یکی از حاضران در این مطالعه می‌گوید: تمامی این زباله‌ها که بیشتر آنها پلاستیک هستند در زیر آب پنهان شده بودند پس به احتمال زیاد شهروندان لندن از وجود این منبع بزرگ زباله بی‌خبرند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان