کد مطلب: 1035
  تاریخ انتشار:  1392/10/11 - 14:36


طی مراسمی از زحمات فیاض و حیدرزاده تقدیر شد؛

کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و شاعری رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران شد

کشور دچار بحران آب است و موضوع بعدی هواست.
download انتصاب

عصر روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از زحمات سیدمحمدفیاض و محمدهادی حیدرزاده تقدیر شد و کریمیان و شاعری به ترتیب به عنوان مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند تهران و رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری پایتخت معرفی شدند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، در این مراسم معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه مهندس فیاض غریب به چهارسال به عنوان مدیرعامل سازمان پسماند با تلاش شبانه روزی فعالیت داشته که اقدامات خوبی در حوزه پیشرفت و افزایش امکانات سازمانی انجام شده است، اظهار کرد: فعالیت های ایشان باعث شد تا مجموعه تحت مدیریتش از سازمان موتوری و بازیافت به سازمان مدیریت پسماند تبدیل شود. بی شک این مهم کار سختی را می طلبید. ضمن اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز با مدیریت خوب ایشان اتفاقات ارزنده ای انجام شد.
مجتبی عبداللهی با تاکید بر اینکه کارخانه زباله سوز و تولید انرژی و همچنین پردازش زباله در کهریزک و تصفیه شیرابه ها معضل پنجاه ساله منطقه کهریزک بود که همیشه مورد انتقاد قرار می‌گرفت که به سرانجام رسید، افزود: صمیمانه از طرف از ایشان تشکر می کنم . مهندس فیاض مدیری وقت گذار و با تلاش هستند که همکاری خوبی با ایشان داشتیم و از این پس به عنوان مشاور حوزه پسماند در معاونت خدمات شهری حضور دارند . زیرا این سازمان از سازمان های مهم شهرداری تهران است که ارتباطی مستقیم با مردم دارد .
وی با بیان اینکه از امروز هم درخدمت آقای کریمیان هستیم، تصریح کرد: ایشان در تهران و اصفهان به عنوان شهردار در مناطق مختلف حضور داشتند. در ارتباط با ساخت کارخانه هاضم هم بسیار به ما کمک کردند.
عبداللهی ادامه داد: در بحث تفکیک زباله از مبدا نیازمند اقدامات سریع تری هستیم.باید به کارهای اجرایی سرعت بیشتری دهیم تا به تکنولوژی روز دنیا برسیم که این مهم به دست نمی آید مگر با کم کردن میزان تولید زباله که در حال حاضر این سرانه برای هر فرد در تهران و حتی دیگر استانها زیاد است . در کشورهای دیگر در معابر مخازن زباله دیده نمی شود. به هر حال امیدواریم با همکاری مناطق 22گانه در حوزه پسماند شاهد تحولی عظیم در حوزه نگهداشت و پسماند در شهر باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری نیز دکتر حیدرزاده از خانه خود به خانه دوم یعنی سازمان محیط زیست رفته اند، اظهارکرد: ایشان که از سال 84 در این سمت فعالیت داشتند، اخیرا به عنوان مدیرکل محیط زیست استان تهران در سازمان محیط ریست فعالیت شان را آغاز کرده اند. بنابراین بجاست تا از آقای جعفری هم تشکر کنم که در چندماه اخیر به عنوان سرپرست این سازمان تلاش های زیادی کردند.
معاون شهردار تهران افزود: همچنین باید خیرمقدم به دکتر شاعری بگوییم. امیدوارم با توجه به توانایی های شان مشکلات محیط زیستی شهر تهران را بیش از پیش مرتفع کنند. شرایط تهران و هوای این شهر موضوع خاصی است و می طلبد که دستگاه های مختلف با هم هماهنگی و همکاری خوبی داشته باشند که امیدواریم شاهد مدیریت واحدی در این حوزه باشیم.
فیاض:در این مدت 11 ایستگاه خدمات شهری در تهران ایجاد شده است
سیدمحمدفیاض نیز در این مراسم با بیان اینکه 44 ماه پیش در 8 اردیبهشت 89 با حسن نظر دکتر قالیباف و تاکید دکتر کلخورانی افتخار این را داشتم که دراین پست منصوب شوم، گفت: در آن زمان بعداز چند ماه فعالیت در شرکت مترو به این حوزه برگشتم.
وی همچنین افزود: در زمینه جی پی اس ماشین های زباله و افزایش ناوگان موتوری توانستیم برای هر منطقه یک لودر و ماشین های تخصصی تعبیه کنیم . احداث 11 ایستگاه خدمات شهری در شهر تهران و همچنین پردازش زباله بعداز 50 سال و تصفیه خانه شیرابه از دیگر اقداماتی است که طی این مدت با همکاری همه کارکنان مجموعه موفق به انجام آن شدیم. ضمن اینکه دراین مدت 400هزار فضای سبز نیزایجاد شد.
به گفته وی در 9 ماهه سال 92 ، 60 هزار تن کمپوست معادل وزن سه ماه زباله تهران از مجموعه خارج شده است.
فیاض افزود:همچنین در معاونت فنی و عمران اولین کارخانه زباله سوز و هاضم را کلنگ زنی کردیم و از اوایل سال 93 ، 5 مگاوات ساعت برق زباله ای وارد شبکه برق تهران می شود.
به گفته فیاض شهر تهران توان تولید 60مگاوات برق را دارد.
مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: برای خاک و زباله و استحصال هم برنامه داریم. همچنین بیش از 200میلیارد تومان اموال سازمان را به مجموعه برگردانیدم . برای منطقه آبعلی و کهریزک نیز سند بهره برداری گرفته ایم .
حیدرزاده: ساختار ستادمحیط زیست شکل گرفت
همچنین محمدهادی حیدرزاده رییس پیشین ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه کارهایی نکرده ام بیش از فعالیت هاست، اذعان کرد: یکی از موضوعات در سال های گذشته ساختار ستادمحیط زیست بود . ازدیگر موضوعات نظام واحد محیط زیست شهری بود که ساختارهایی در این زمینه ایجاد شد اما من توفیق نداشتم این کار را به نتیجه برسانم . در حال حاضر مطالعات زیست محیطی پروژه ها عملی شد و امیدواریم قبل از شروع پروژه مکان یابی و امکان سنجی انجام شود .
وی همچنین خاطرنشان کرد : در زمینه مبارزه با جانوران موذی شهری این موضوع به شرکت ساماندهی مشاغل برگردانده شد و خوشحال هستم حضور اقای شاعری می تواند بانی خیری در این زمینه باشد و تعامل با ستادمحیط زیست در قالب یک کارگروه ویژه داشته باشیم .
کریمیان: امیدوارم بتوانم دغدغه های شهردار تهران در بحث خدمات شهری را کمتر کنم
در این جلسه کریمیان ، شهردار سابق منطقه 4 و مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه امیدوارم از دغدغه های دکتر قالیباف در بحث خدمات شهری بتوانیم کم کنیم، یاداورشد:انصافا سازمان مدیریت پسماند و مهندس فیاض زحماتی زیادی در این زمینه کشیده اند و در کارخانه تبدیل زباله به انرژی وقت زیادی را صرف کردند . امیدوارم با همکاری مناطق 22گانه و معاونان و همچنین مهندس عبدالهی کارهایی جدید و تازه ای در این زمینه صورت دهیم و با ایجاد همدلی و انسجام ، شهری پاکیزه تر داشته باشیم.
شاعری:محیط زیست به حوزه خاصی تعلق ندارد
شاعری ، رییس جدید ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهارکرد: امیدوارم در حوزه محیط زیست شهری با مشارکت بقیه دوستان انجام وظیفه کنم زیرا فعالیت در محیط زیست کار بسیار سختی است .
وی تصریح کرد: باید توجه به محیط زیست را در اولویت قرار دهیم . ساختار محیط زیست شهری باید بهترین ساختار باشد. کشور دچار بحران آب است و موضوع بعدی هواست . به طریقی که طبق آمار دو روز گذشته 108تا 109 روز آلوده در سال داریم و تنها سه روز پاک داشتیم . ضمن اینکه به دلیل این موضوع 11 هزار نفر راهی بیمارستان شدند .
شاعری خاطرنشان کرد: با حمایت معاون شهردار تهران و توجه ویژه دکتر قالیباف امیدوارم بتوانم در این حوزه فعالیت مطلوب را داشته باشم. شخصا معتقدم محیط زیست به حوزه خاصی تعلق ندارد و کسی که پروژه صدر را احداث می کند، می تواند مشکل آلودگی شهر تهران را نیز حل کند .

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

نظرات (16)
 آقای مدیر جدید به نظر ارتقای توانمندی های اجرایی با در دست داشتن برخی بودجه های شهرداری در حوزه مدیریت آلودگی هوا باید مورد توجه قرار گیرد. موفق باشید.
شناسه: 1041
اصغر شریفی
14 دی 1392 ساعت 08:02
0
5
 تبریک به بروبچه های شهرداری به خاطر حضور مدیر برجسته و شایسته، کارامد و با برنامه مدون آقای دکتر شاعری- اطمینان داریم با حضور ایشان وضعیت محیط زیست شهرمان بسیار بهتر از گذشته خواهد شد.
جناب دکتر قالیباف آفرین به حسن انتخاب شما، ما متخصصان خواستار ارتقای ستاد محیط زیست به معاونت محیط زیست که در سطح سوابق ارزشمند مدیرشایسته ای مثل دکتر شاعری است می باشیم.
و من الله توفیق
شناسه: 1043
سیاوش متین
14 دی 1392 ساعت 08:06
0
5
 از کارنامه مثبت دکتر شاعری در سمت پیشین در سازمان حفاظت محیط زیست، ارائه برنامه کاهش آلودگی کلان شهرها و مصوب نمودن آن در کمتر از 6 ماه تصدی بر پست معاون انسانی بود. بدون شک جایگاه مدیریتی شایسته و بسیار بالاتر ایشان از مسئولین قبلی در شهرداری تهران کارگشای معضلات زیست محیطی شهرتهران باشد.
شناسه: 1044
بهمن عدالتی
14 دی 1392 ساعت 08:07
0
4
 آری به قول دکتر شاعری محیط زیست تعلق به حوزه خاصی ندارد. نگاه مردمی مدیر لایقی مثل ایشان کارگشای حل معضل آلودگی هوا،‌آرزوی توفیق روزافزون برای ایشان
شناسه: 1045
علی بقایی
14 دی 1392 ساعت 08:10
0
5
 جناب دکتر شاعری با تجربه و سابقه مدیریتی درخشان در تبدیل 50 درصد ظرفیت تولید سوخت کشور و خودروها به سطح استاندارد یورو 4 در کمتر از 2 سال، توانمندی های بی بدیل و شایستگی های برجسته با حضور در مدیریت شهری خدمات ارزشمندی را برجا خواند گذاشت، این حسن انتخاب را به دستاندکاران به خصوص جناب اقای دکتر قالیبافت تبریک عرض می نماییم. دیگر صحبت از مدیر چه دولتی باشی نیست مهم این است که کارامد باشی که کارنامه موفق نامبرده گویای آن است. بسی حیف شد برای سازمان حفاظت محیط زیست از دست دادن گوهر نابی مثل ایشان..
شناسه: 1047
امیر صداقت
14 دی 1392 ساعت 08:16
0
5
 خداییش جای این داشت که دکتر شاعری با اون سوابق ارزشمندش معاون خدمات شهری می شد. لطفا اطلاع رسانی نمایید/.
شناسه: 1048
مهدی معلم
14 دی 1392 ساعت 08:18
0
4
 مدیریت توانمند تنها راهبرد حل معضل آلودگی هوای پایتخت، آقای شهردار آفرین به حسن انتخاب شما، البته ضروری است برای انجام اقدامات موثر و با پشتوانه دکتر شاعری را به سمت معاونت خدمات شهری خود ارتقا دهید.
شناسه: 1050
جمعی از دانشگاهیان
14 دی 1392 ساعت 08:24
0
4
 اینجانب قبلا در خدمت جناب دکتر شاعری در استانداری تهران بودم، باید بگویم مدیر بی نظیری است و در زمان کوتاهی وضعیت استان گلستان را به طرز باورنکردنی ساماندهی نمود، حالا انتخاب ایشان در شهرداری تهران البته با ارتقای جایگاه می تواند برای مدیریت شهری کلان شهری چون تهران خیلی اثربخش باشد. دستان خدمتگذارشان را می بوسم.
شناسه: 1052
حسین میرمطهری
14 دی 1392 ساعت 08:32
0
4
 جای آن داشت که مدیر توانمند و مجربی مثل دکتر شاعری رییس سازمان حفاظت محیط زیست می شد.
شناسه: 1054
سعید همدانی
14 دی 1392 ساعت 08:38
0
5
 جناب دکتر شاعری دارای برش مدیریتی خیلی بالاتر از آقای عمرانی، کریمیان و امثالهم است.
شهردار محترم لطفا جایگاه شایسته ابلاغ نمایید.
شناسه: 1057
آرش افراسیابی
14 دی 1392 ساعت 08:46
0
5
 انتخاب شایسته دکتر شاعری نوید بخش بهبود وضعیت اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوای تهران، آقای شهردار به خاطر وجود مشاور فرهیخته ای مثل ایشان به شما تبریک می گوییم.
شناسه: 1062
جمعی از متخصصین
14 دی 1392 ساعت 09:48
0
5
 آقای دکتر شاعری، مقامات جلوی خضوع و اخلاق مداری شما کم می یارند والله...
شناسه: 1063
علی اصغر توکلی
14 دی 1392 ساعت 09:50
0
4
 مدیریت کارامد محیط زیستی وارد شهرداری شد، باغت آباد پایتخت-حالا دکتر شاعری تهران را از آلودگی نجات می دهد؟
شناسه: 1083
سیاوش کرمانی
17 دی 1392 ساعت 11:53
0
4
 رئیس جمهور محترم: یک پیشنهاد به جای خانم ابتکار که 3 ماهه همه کارها رو خوابونده و فقط شعار میده، مدیر کارامد مثل جناب دکتر شاعری رو ریاست سازمان محیط زیست کنید ببینید چطور برنامه ها با اقتدار پیش می ره.
شناسه: 1090
م. ا.
18 دی 1392 ساعت 07:50
0
3
 آقای رییس جمهور، جناب شهردار از شما جلو زد در انتخاب مدیران موفق و کارامد
شناسه: 1178
محمود پارسیان
1 بهمن 1392 ساعت 09:20
0
2
 از اجرای جدی برنامه های شهرداری در این 3 هفته معلومه که مدیران کارامد به آنجا دعوت شده اند. حالا با خیلی از خوانندگان موافقم که جناب دکتر شاعری خیلی مجرب و کارامد هستند موفق باشند در کمک به حل مشکلات مردم.
شناسه: 1209
کاظم قربانی
8 بهمن 1392 ساعت 12:05
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی