کد مطلب: 1008
  تاریخ انتشار:  1392/10/04 - 10:54


معاون شهردار منطقه 9 خبر داد:

آموزش تفکیک پسماند خشک در محلات غربی پایتخت

download پسماند

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 9 از طرح آموزشی تفکیک پسماند خشک شهری در سطح محلات منطقه خبر داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از شهرنوشت، علی اکبر کریمی پور با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای این طرح آموزشی ، محورهایی با توجه به کارشناسی دقیق انتخاب شد.
وی تصریح کرد: محور مورد نظر از شمال به خیابان هاشمی ، از جنوب به خیابان دستغیب ، از شرق به بزرگراه یادگار امام (ره) و از غرب به کوچه شهید کریم کوهی محصور بوده و نسبت به توزیع کارت اشتراک بازیافت برای 208 خانوار محدوده اقدام شد.
کریمی پور افزود: سابقه مشارکت و فعالیتهای فراوان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی ، وجود کانکس و غرفه بازیافت ، وجود بافت مسکونی و تجاری ، وجود واحدهای آموزشی ، وجود مراکز فرهنگی و مذهبی از دلایل انتخاب این محدوده بوده و آموزش بازیافت برای تمامی اهالی این محدوده بصورت چهره به چهره انجام شد.
وی ادامه داد: در این محدوده 38 واحد تجاری نیز از آموزشهای لازم در خصوص مدیریت اصولی پسماند بهره مند شده و در بین تمامی این واحدها ، مخازن پلاستیکی توزیع شد و جمع آوری پسماندهای خشک بصورت مستمر و روزانه نیز در دستور کار قرار گرفت.
معاون شهردار منطقه 9 با بیان اینکه در بین واحدهای مسکونی نیز مخازن کارتن پلاست ویژه جمع آوری پسماندهای خشک توزیع شد ، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی روزهای شنبه هر هفته ، خودروهای وانت ملودی دار جهت جمع آوری پسماندهای خشک مراجعه می کنند.
وی در پایان اظهار داشت: استقبال شهروندان از این طرح آموزشی بسیار مناسب بوده و درصد تفکیک از مبدا در محدوده مورد مطالعه رشد چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری