کد مطلب:995
تاریخ انتشار:2 دی 1392 ساعت 20:58
چاپ چاپ

مدیرکل محیط زیست استان تهران:

مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و شهرستان ری فردا تعطیل است

طرح سراسری زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه در پایتخت اجرا می شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را اعلام کرد.
دکتر محمدهادی حیدرزاده – دبیر و سخنگوی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با تشریح مصوبات جلسه امشب این کمیته افزود: بر این اساس کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی مناطق 22 گانه شهر تهران و شهرستان ری فردا تعطیل است.
وی با اشاره به این که فعالیت کلیه واحدهای شن و ماسه، آسفالت و بتن در استان تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است، افزود: در عین حال فروش طرح‌های ترافیک روزانه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ممنوع است.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در خصوص اجرای طرح سراسری زوج و فرد در تهران نیز گفت: بر اساس مصوبه امشب پلیس راهور تهران طرح سراسری زوج و فرد از در منازل را در روز چهارشنبه به مرحله اجرا گذاشته و با خودروهای غیرمجاز برخورد می‌کند. از سوی دیگر جلسه بعدی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران ساعت 17 روز سه شنبه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه آخرین اندازه گیری‌ها نشان می‌دهد میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به نیمه شرایط هشدار رسیده است، افزود: بر این اساس شاخص کیفیت هوای پایتخت با توجه به تداوم پایداری جوی در شرایط "هشدار" قرار دارد لذا به کلیه بیماران قلبی و تنفسی و کودکان اکیدا توصیه می‌شود از تردد در هوای باز به طور جدی خودداری کنند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه برابر هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش، زنگ ورزش مدارس در روز سه شنبه برگزار نمی‌شود خاطرنشان کرد: در عین حال برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز و ورزش صبحگاهی در تمامی پارک‌های تهران در روز سه شنبه ممنوع است.
انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/995