کد مطلب:9340
تاریخ انتشار:26 خرداد 1399 ساعت 15:06
چاپ چاپ

حفظ و احیای زاگرس مرکزی محور گفتگوی صمیمی عیسی کلانتری و نمایندگان مجلس

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه های مختلف محیط زیستی تدوین برنامه ای مدون، پایدار و فراگیر برای نجات زاگرس را خواستار شد.

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، معاونان و نمایندگان زاگرس نشین در مجلس شورای اسلامی ، مسائل ومشکلات مناطق حفاظت شده زاگرس به میزبانی سازمان محیط زیست بررسی شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،عیسی کلانتری ، دراین نشست ضمن خیر مقدم به نمایندگان ، مسائل ، مشکلات  و چالش های مناطق حفاظت شده محیط زیست را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهور ، آتش سوزی در مناطق جنگلی کشور را بخشی از اکوسیستم محیط دانست و گفت : آتش سوزی جنگلی طبیعی است و در هر کجای دنیا احتمال وقوع آن وجود دارد همانطور که در امریکا و استرالیا  نیز با وسعت‌های بسیار زیاد این اتفاقات افتاده است . 

رئیس سازمان محیط زیست  با اشاره به اقدامات انجام گرفته  در حوزه های مختلف محیط زیستی  تدوین برنامه ای  مدون ، پایدار و فراگیر برای نجات زاگرس را خواستار شد.

 کلانتری،احیای دریاچه ارومیه را نماد یک همکاری ملی  دانست و گفت: سازمان محیط زیست آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه ها در نجات جنلگهای زاگرس و البرز همکاری جدی داشته باشد.


معاون رئیس جمهورگفت: با همکاری مجلس و دولت می توان  مسائل و مشکلات مناطقی را که هر ساله دچار آتش سوزی می شود تا حدود زیادی کاهش داد، همانطور که  این توفیق در احیا دریاچه  ارومیه بدست آمد . 


در ادامه معاون طبیعی سازمان محیط زیست نیز گزارشی مبسوط از اقدامات انجام گرفته  برای مهار آتش سوزی در مراتع زاگرس ارائه کرد .


حجت الاسلام جعفری نماینده مردم بروجن منطقه زاگرس نشین ، نیز با ایراد سخنانی ، رسانه ها از جمله صداوسیما را مسئول آگاه سازی و آموزش  مردم درمواجهه   با چنین رویداد هایی دانست و گفت: باید در این زمینه اطلاع رسانی شود تا مردم بتوانند نقش فعالی دراین حوزه داشته باشند .


احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان  یکی دیگر از نمایندگان زاگرس نشین هم در سخنانی با تشکر و قدردانی از نگاه کارشناسی ریاست سازمان محیط زیست ، گفت :  از آنجاکه نجات زاگرس در اولویت است ، با همکاری محیط زیست و سایردستگاهها  لازم است ، برنامه ای جامع و کامل تهیه  و اقدامات پیشگیرانه برای منطقه انجام گیرد .


 نماینده  مردم شهر کرد در مجلس یازدهم همچنین خواستار ارائه گزارشی از آتش سوزی ها ی اخیر مراتع و جنگلهای استان شد .  


در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل یک کارگروه متشکل  از دولت ، مجلس و کارشناسان برنامه ای مدون برای نجات زاگرس تهیه و ارائه شود.


انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/9340