کد مطلب:9280
تاریخ انتشار:17 خرداد 1399 ساعت 18:04
چاپ چاپ

سنگاپور از همه مردم خود می‌خواهد ردیاب کرونا بپوشند

هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از این دستگاه اجباری است یا نه، اما این برنامه شامل ارائه ۵.۷ میلیون دستگاه به شهروندان است.

گفته می‌شود دولت سنگاپور از همه شهروندان خود خواهد خواست که یک دستگاه ردیاب را با خود حمل کنند تا بر میزان شیوع کووید-۱۹ نظارت کاملی داشته باشد، اما این طرح با مخالفت‌هایی هم همراه شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از انگجت، برای سنگاپور ممکن است با فروکش کردن موج شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹، اپ های ردیابی برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی کافی نباشند. "ویویان بالاکریشنان" وزیر کشور سنگاپور اعلام کرده است که این کشور در شرف عرضه یک دستگاه پوشیدنی ردیاب تماس فیزیکی است که به زودی می‌تواند به همه شهروندان سنگاپوری تحویل داده شود.

هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از این دستگاه اجباری است یا نه، اما این برنامه شامل ارائه ۵.۷ میلیون دستگاه به شهروندان است.

گفته می‌شود این سخت افزار قابل حمل را می‌توان در یک کیف حمل کرد و به تلفن همراه وابسته نیست.

در حالی که مقامات سنگاپوری مشخص نکردند که چه چیزی موجب راه اندازی این طرح شده است، به نظر می‌رسد در واکنش به عدم استفاده گسترده از برنامه ردیابی تماس سنگاپور موسوم به "TraceTogether" مطرح شده باشد. در حالی که تنها ۱.۴ میلیون نفر در سنگاپور این برنامه را بارگیری کرده‌اند، "لارنس وونگ" وزیر توسعه سنگاپور گفت که حداقل ۷۵ درصد از مردم برای مؤثر بودن آن باید از آن استفاده کنند.

اگرچه دولت تأکید کرده است که داده‌ها را رمزگذاری می‌کند و آن را روی دستگاه اشخاص ذخیره می‌کند و این اطلاعات را درخواست نمی‌کند، مگر اینکه فردی آلوده شده باشد، اما مخالفان این برنامه نگران سایر موارد حفظ حریم خصوصی هستند و می‌گویند موجب تخلیه زودهنگام باتری و برخی مشکلات دیگر می‌شود.

لازم به ذکر است که سنگاپور از استفاده از فناوری اپل و گوگل که احتمالا این مشکلات را ندارند، خودداری کرده است.

اکنون این لزوم استفاده از ردیاب پوشیدنی ممکن است نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را تشدید کند. "مایکل ویال" مدرس کالج دانشگاهی لندن به رویترز گفت که ممکن است مشخص نباشد که این دستگاه چه کاری انجام می‌دهد یا چه اطلاعاتی در این زمینه دخیل است. در حالی که سنگاپور به احتمال زیاد مکان شهروندان را ردیابی نمی‌کند، اینکه از مردم یک شهر بخواهید یک دستگاه متصل را برای مدت زمان نامشخصی استفاده کنند، فارغ از اینکه مقامات چقدر احتیاط و مراقبت می‌کنند، باز هم نگرانی‌های امکان سوءاستفاده از اطلاعات را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتهای پیام


http://www.mohitzist.ir/fa/content/9280